• Bebis 2005

Ekologisk barnmat t ex HIPP, bra/dålig?

Diskuterade precis med min sambo angående ekologisk barnmat från HIPP, är det någon här som ger era barn det?

Vad tycker ni om den? Vad är det för skillnader / likheter med t ex Semper (förutom att den då är ekologisk)?

Nån som kanske har använt den innan som oxå kan ge lite feedback?

• Svar på tråden Ekologisk barnmat t ex HIPP, bra/dålig?
  • pussel

Jag ger hipp till min son och han älskar det. Han har aldrig gillat sempers eller nestles barnmat. Jag tycker även själv att den smakar bäst.

• Jennie Brunflo

Min dotter gillar inte HIPPs barnmat.
    Hon föredrar fisk-burkarna bara det är Semper eller Nestlé.
    Är det köttfärssås, lasange och liknande så går det också ner.

Skillnaden tycker jag är att HIPPs är mycket mer såsig....eller hur man nu ska säga. Finmixad fast det är för 12månader.
    Finmixad med potatisklumpar i är en vanlig maträtt.
    En del av burkarna är jätterinniga, särskilt en del av dessertburkarna.

• pussel

Kan tillägga att min son bara är 6,5 månad så jag har bara testat 6 mån maten ännu.
    Kan hålla med Jennie Brunflo att den är "såsig" men sonen gillar det.

• annie29

Tycker hipps mat ej mättar lika bra som dem andra, och det är väldigt rinnande tycker jag.
    Så nu kör vi 1½ burk semper istället,lite krångligt,vad gör man inte för en hungrig 6½ månaders kille!

• Binis

Ida gillar HIPP, mest päronpurén, deras pastamaträtter och den med nudlar. Vet ej om det är 6 eller 8- månadersburkar, vi köper båda för Ida är 9,5 månader. Tycker att de mättar bra, Ida brukar äta en burk och sedan en halv burk päronpuré. Gillar de eftersom de är ekologiska. Köper även semper och tyvärr nestlé eftersom Ida inte gillar så många av sempers och hon måste ju få lite variation. Hon äter även ibland av våran mat, beror lite på vad vi äter... men iaf, vi gillar Hipp här hemm, tycker at de verkar vara de som smakar mest och luktar godast.

• lena123

Viktor älskar HIPP-maten, iallafall 6-månaders burkar. Vägrar äta semper eller nestlé, tyvärr. Nackdelen är att det inte finns så många sorter att variera med tycker jag.

• jojjo113

Min pojke älskar HIPP!

Jag vägrar köpa nestlé...
    Och semper har han inte tyckt om...

Lagar den mesta mat själv, så han äter bara burkmat när vi reser långt...

Det är ju inget extra socker i HIPP burkarna och det är ju positivt! Och man vet att det som finns i dom inte är besprutade osv...

• Titti och mini

OT - men vill man välja ett alternativ som inte exploaterar tredje världen så välj Semper för både Hipp och Nestlé bedriver oetisk marknadsföring i Afrika och Asien - menar nu absolut inte att försöka ge ngn dåligt samvete eller pådyvla åsikter utan bara informera eftersom detta är rätt känt gällande Nestlé, men inte lika känt angående Hipp.

• jojjo113

Titti och mini: Är du säker på att Hipp kör samma som nestlé gör? Var har du fått reda på den informationen?

Svar på tråden Ekologisk barnmat t ex HIPP, bra/dålig?