• CRfru

Vilken Mclaren sulky skall jag välja???

Jag har en son på 1,5 år. Behöver en paraplysulky för flygresor som jag INTE vill checka in. Kommer använda den på flygplatser, strand och i stad samt behöver hyffsat liggläge för lite sömn.
    Har i princip bestämt mig för en Mclaren. Har enbart sett dem på bild och på flygplatser, men pga att de verkar så smidiga ihopfällda och framförallt lätta så tänkte jag beställa en från babyland. Bor i Gbg så jag kan ju inte se dem "live". Jag vill att han skall kunna sova i den, i alla fall en stund.

Jag har förstått efter att läst lite trådar här att Mclaren "Techno XT" har bra liggläge och verkar lyxig för övrigt. Jag är dock rädd att den är för stor, så jag funderar på "Triumph" eller "Quest".

Min fråga är: Finns det någon här som vet hur liggläget är på "Triumph" och "Quest"???? Jag har försökt läsa på Mclarens och babylands hemsida, men det är svårt att förstå exakt hur de ser ut i verkligheten.

Jättetacksam för svar!! Tar gärna emot tips om andra paraplysulkys oxå!!

• Svar på tråden Vilken Mclaren sulky skall jag välja???
  • Miss Lau

Min son har en Maclaren Quest som han använt från att han var ca 1,5 år. Det är ju inte fullt liggläge men ett bra viloläge som absolut går att sova i.

Vi valde mellan Quest och Techno men tyckte att Questens lägre vikt och mindre storlek ihopfälld var mer värt än helt liggläge. Hade sonen varit under året hade vi nog valt Technon men nu är jag glad över att vi köpte en Quest.

Förövrigt en toppenvagn på alla sätt!

• CRfru
    Svar på #1
    Tack valmar!! Lutar åt att det kanske blir "Quest". Intressant det du säger om att Technon är större ihopfälld. Det är ganska avgörande för mig. Har du flygit med din vagn??
  • CRfru
    Svar på #2
    Någon annan som har erfarenhet av Mclaren???
  • CRfru
    Svar på #3
    "puffar" lite till...någon annan med erfarenhet av Mclaren??
  • NK80

Vi har en Mclaren och jag älskar den! Enda minus är ju att den är svår i snö...
    Vår vagn är En McClaren Techno (tror jag) den har fullt liggläge, jätte lätt och hur lätt som helst att fälla ihop!
    (Vi fick den från hotellet när vi var på Gran Canaria 2005 - den tog ändå bara plats i deras "kvar glömt" förråd) så från vilket år och vad det kostar har jag ingen aning om. Vet bara att jag kommer antagligen köpa deras trehjuling i framtiden till dottern (i magen) när det är dags för henne att sitta framåt.

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • Hëllef

Jag har precis köpt en Techno XT som resevagn. Om min dotter hade varit äldre hade jag valt en Quest eftersom den är mindre och smidigare men eftersom hon bara är 6 månader ville jag ha fullt liggläge. Tycker du ska välja en Quest - den finns dessutom i lite roligare färger än Technon

• Gurkburken

Ang. att inte behöva checka in vagnen på flyget så är det dock helt upp till flygpltsen man flyger ifrån.
    På tex. Arlanda har jag för mig att storleken på vagnen inte spelar någon som helst roll utan man måste checka in alla vagnar. Vissa flygbolag har sedan lånevagnar som man kan ha fram till gaten.
    Så räkna inte med att ni alltid får ta med vagnen till gaten, även om den är liten.

• Lisa Loop

Jag hoppar in i tråden och hoppas att någon Maclaren-ägare kan svara: Från vilken ålder kan man använda en Quest istf Techno? Med tanke på viloläget som petrusse nämnde.
    Jag undrar också om det bara är Babyland som säljer Maclaren i Sverige. Jag skulle gärna vilja ha fler utföranden att välja på än de som finns på Babylands hemsida. Finns de fler varianter i Babylands affärer än på deras hemsida eller har någon tips på annan butik som säljer Maclaren?

• NK80
    Lisa Loop skrev 2008-02-12 20:02:44 följande:
    Jag hoppar in i tråden och hoppas att någon Maclaren-ägare kan svara: Från vilken ålder kan man använda en Quest istf Techno? Med tanke på viloläget som petrusse nämnde.Jag undrar också om det bara är Babyland som säljer Maclaren i Sverige. Jag skulle gärna vilja ha fler utföranden att välja på än de som finns på Babylands hemsida. Finns de fler varianter i Babylands affärer än på deras hemsida eller har någon tips på annan butik som säljer Maclaren?
    http://www.maclarenbaby.com/europe/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=88888936&Itemid=88889227

Där har du alla Mclaren barnvagnar som finns på marknaden.
  • Eva A

Oj, såg inte att det redan var en maclarentråd igång. Jag startade just en ny. Undrar liksom Lisa Loop om vilken ålder ni skulle rekommendera de olika maclaren till. Jag har en tiomånaders och fundera just på om han kanske är för liten för tecknon pga avsaknad av bygel, men på er andra verkar det nästan om att om barnet är över året så skulle man till och med kunna överväga en quest... Måste dock säga att liggläget på technon tilltalar mig till ett så litet barn. Viloläge är alltså något helt annat. Verligen svårt att veta. Ska till babyland till helgen och prova. De hade dock bara färgen grå/orange på lager. Får se om den verkar snygg.

• Miss Lau

Eva A skrev 2008-02-12 21:41:39 följande:

Oj, såg inte att det redan var en maclarentråd igång. Jag startade just en ny. Undrar liksom Lisa Loop om vilken ålder ni skulle rekommendera de olika maclaren till. Jag har en tiomånaders och fundera just på om han kanske är för liten för tecknon pga avsaknad av bygel, men på er andra verkar det nästan om att om barnet är över året så skulle man till och med kunna överväga en quest... Måste dock säga att liggläget på technon tilltalar mig till ett så litet barn. Viloläge är alltså något helt annat. Verligen svårt att veta. Ska till babyland till helgen och prova. De hade dock bara färgen grå/orange på lager. Får se om den verkar snygg.
    Jag hade nog köpt en Techno till ett barn under 1 år. Men viloläget på Questen är riktigt bra!

Ang. bygel så spelar det ju ingen roll eftersom vagnarna har fempunktssele.
  • NK80

Vi använde Maclaren i en vecka när han var 9 månader men är ju inget jag skulle göra hela tiden. Vi tog fram den vagnen när jag tyckte han var mogen att åka framlänges och det var väl vid 1½ år.
    Att den saknar bygel, vad gör det? Det finns ju bälte man spänner fast barnet med.

• Eva A

Ja, det har ni nog rätt i (angående bygel) - det är väl bara en vana från "den stora" vanliga sittvagnen att det ska vara en bygel. Men, måste helt klart vara enklare att få barnet in och ut när det blir lite större. Ser fram emot att provköra i affären på lördag - har ringt och lagt en åt sidan!

• Eva A

Förresten, en fråga till, vad är egentligen skillnaden mellan Techno XT och XLR? 500 kr i pris i varje fall...

• Hëllef
    Eva A skrev 2008-02-13 16:49:34 följande:
    Förresten, en fråga till, vad är egentligen skillnaden mellan Techno XT och XLR? 500 kr i pris i varje fall...
    Skillnaden är att XLR är något större, tror den väger ca 1 kg mer än XT:n. Den klarar ett barn som väger upp till 25 kg har jag för mig medan XT:n "bara" klarar 15 kg. Den finns även i lite roligare färger men vi valde bort den eftersom vi tyckte den var lite väl klumpig.
  • TjorveniSkåne

Om ni överväger att få flera barn skulle jag rösta för tecno eftersom den passar för nyfödda (fullt liggläge) och uppåt.

Svar på tråden Vilken Mclaren sulky skall jag välja???