• nicke nyfiken76

Vad har du för motionsredskap hemma?

Vad kan du rekomendera för konditionsträning som man kan göra hemma? Vad har du? Pris? Vad har du köpt den? Svår att använda? Hur länge/ofta använder du den?

• Svar på tråden Vad har du för motionsredskap hemma?
  • Trynträ

Jag har en sån där gym-trappmaskin. Kostade över 20 000 för ca 8 år sen. Använder den dock inte lika frekvent nu eftersom jag hellre går på pass på gymmet istället. Jobbigt är det dock de gånger jag använder den. Har den framför tvn så kan man kolla på en film samtidigt.

Förut hade jag en cykel också men den sålde jag.

• Mazzie

Jag har en Orbitrek som jag skulle behöva använda mer än jag gör Köpt på Tvshop för 1500 kr

• PerG

Jag har löparskor, 1000:-, inte så svåra att använda, använder dem c:a 45-60 minuter x 2 ggr/vecka... ;)

Närå.. motionscykel (Skipsport M305, magnetiskt motstånd) har jag, men det är bara substitut för min landsvägsracer som jag hoppas få ta ut så fort de har tagit bort grus från cykelvägarna (dröjer nog till mars/april)....

• ulrika80

Jag har en crosstrainer (orbiskräcken)
    Pilatesboll, hantlar, gummiband, yogamatta, sittups grej gånger 2, hopprep, och säkert en massa andra saker vilket jag glömt
    hur många tränings dvder som helst..

önskar dock att jag använda det lite mer orbiskräckern är dock utmärkt som klädhängare hehehe

• nicke nyfiken76
    PerG skrev 2008-02-10 23:56:31 följande:
    Jag har löparskor, 1000:-, inte så svåra att använda, använder dem c:a 45-60 minuter x 2 ggr/vecka... ;)Närå.. motionscykel (Skipsport M305, magnetiskt motstånd) har jag, men det är bara substitut för min landsvägsracer som jag hoppas få ta ut så fort de har tagit bort grus från cykelvägarna (dröjer nog till mars/april)....
    Har också löparskor, orienteringsskor, skidskor m.m. Men det är så fruktansvärt svårt att använda dem på kvällen när barnen har gått och lagt sig.
  • nicke nyfiken76

Och en superbra cykel. Med cykelkärra, så att jag kan träna när barnen är med. Synd bara att det är en meter snö och -15 grader här.

• Rettis

Har en crosstrainer, en ouppblåst pilatesboll , en pilatesmatta, en abslide, två gummiband och en träningsvideo! Rena gymmet alltså, men jag använder crosstrainern mest!! Det bästa jag köpt nån gång!
    Den köpte jag på Intersport för 2900:-, nej, den är inte svår att använda. Bara att ställa sig på den och börja springa! -Försöker- att använda den 2-3 ggr i veckan och då inte mindre än 45 minuter!

• Bevabus

Har inge motionsredskap. Bara min kropp.
    Tycker det är sånt slöseri på såna redskap...att bara använda sin fysiska kropp är hundra gånger bättre :) för det första så är det gratis och för det andra så kan man bestämma själv exakt hur man vill ha det, på ett sätt som man inte kan med redskap.

• tinkerbell

jag har ett löpband som kostade 5000 kr ..den använd då och då..lusten är inte likadan vid alla årstiderna,,kan säga att den används mest på vintrarna.

• nicke nyfiken76
    Bevabus skrev 2008-02-13 01:21:22 följande:
    Har inge motionsredskap. Bara min kropp.Tycker det är sånt slöseri på såna redskap...att bara använda sin fysiska kropp är hundra gånger bättre :) för det första så är det gratis och för det andra så kan man bestämma själv exakt hur man vill ha det, på ett sätt som man inte kan med redskap.
    Vad gör du då?
  • Bevabus

jag är dansare men att bara dansa håller en inte i form men man blir smidigare till dansen så tillhör stretching och mycket, mycket styrka. så styrketräning helt enkelt. när man hör det ordet så tänker man oftast "nej fy fay va jobbigt". men det behöver det inte vara om man gör övningarna tex. sit-ups på rätt sätt :) och det är effektivt
    nicke nyfiken76 skrev 2008-02-13 10:03:28 följande:

Vad gör du då?
  • nicke nyfiken76
    Bevabus skrev 2008-02-13 10:08:24 följande:
    jag är dansare men att bara dansa håller en inte i form men man blir smidigare till dansen så tillhör stretching och mycket, mycket styrka. så styrketräning helt enkelt. när man hör det ordet så tänker man oftast "nej fy fay va jobbigt". men det behöver det inte vara om man gör övningarna tex. sit-ups på rätt sätt :) och det är effektivtnicke nyfiken76 skrev 2008-02-13 10:03:28 följande:
    Ok. Tack för tipset, men det värsta jag vet är att dansa. Har du inget annat tips? Vad gör du för styrketräning? Förutom situps?
  • Bevabus

Dansen är bara nåt man kan göra om man vill som sagt så bidrar det inte så mycket till kroppen förutom att man blir smidig. Folks om tar danslektioner och som tror att dom kommer bli pinnsmala pga det lurar sig själva...det ligger en MASSA styrka bakom en dansare träning

Oj det finns supermånga saker du kan göra! Om du vill så kan jag ta bilder på mig själv när jag gör en del övningar och så kan jag mejla bilderna till dig?
    nicke nyfiken76 skrev 2008-02-13 10:16:11 följande:

Ok. Tack för tipset, men det värsta jag vet är att dansa. Har du inget annat tips? Vad gör du för styrketräning? Förutom situps?
  • nicke nyfiken76
    Bevabus skrev 2008-02-13 10:19:28 följande:
    Dansen är bara nåt man kan göra om man vill som sagt så bidrar det inte så mycket till kroppen förutom att man blir smidig. Folks om tar danslektioner och som tror att dom kommer bli pinnsmala pga det lurar sig själva...det ligger en MASSA styrka bakom en dansare träning Oj det finns supermånga saker du kan göra! Om du vill så kan jag ta bilder på mig själv när jag gör en del övningar och så kan jag mejla bilderna till dig?nicke nyfiken76 skrev 2008-02-13 10:16:11 följande:
    Vill du verkligen göra det? Det vore jättesnällt. Jag inboxar min mailadress.

Det är jättebra att träna upp styrkan, men jag är ju även ute efter nåt som man får kondition av.
  • Bevabus

Gör så
    Jag kan lägga till lite övningar för konditionen oxå
    nicke nyfiken76 skrev 2008-02-13 10:46:04 följande:

Vill du verkligen göra det? Det vore jättesnällt. Jag inboxar min mailadress. Det är jättebra att träna upp styrkan, men jag är ju även ute efter nåt som man får kondition av.
Svar på tråden Vad har du för motionsredskap hemma?