• tiiinann

Hur gör man med tandläkare, utebliven tid! snabb hjälp tack!!

Ska till tandläkaren i morgon 11:00..det står på lappen att om man ej kan komma den angivna tiden måste man byta den senast 17:00 dagen innan, men det är söndag idag och jag har blivit sjuk och kan inte gå till tandläkaren i morgon. Tror ni att man måste betala ändå?

• Svar på tråden Hur gör man med tandläkare, utebliven tid! snabb hjälp tack!!
  • blommanigbg

Ring så fort de öppnar på morgonen... Prova också att ring nu och se om de har en telefonsvarare som du kan lämna återbud på..

• tinna

Jag har också råkat ut för det där. Till vår folktandvård kan man avboka på söndagen genom att antingen skicka ett mail eller ringa till landstingets av/ombokningscentral. Jagh har inte behövt betala de gångerna. Dom kan ju inte räkna med att man på fedagen ska veta att man blir sjuk på söndagen...

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • freazy

dem brukar ju ha nån form av telesvar. ring och kolla.
    annars får du väl ringa imorgon när dem öppnar och berätta situtionen och hoppas på att dem inte är allt för oresonliga.
    stå på dig!
    :)
    lycka till

• Jen 82

Prova ring och kolla om de har telefonsvarare, då kan du lämna ett meddelande där. Annars borde de berätta där hur man ska göra om man vill avboka när det inte är kontorstid.

• GussanGos

Hmm, ja du får ringa så tidigt du bara kan och förklara läget. Direkt när dom öppnar i morrn bitti. Det var söndag igår och vad kunde du göra?

Jag har också varit tvungen att avboka en tid bara två timmar innan jag skulle gå fastän det var en halv dag man skulle ringa eller liknande och det fungerar nog om man pratar snällt och förklarar och ber så himla mycket om ursäkt mer än en gång =)

Är man bara snäll, ärlig och ursäktar sig och riktigt går in för det så brukar det funka. Jag har tyvärr varit en sån som missar tider och kan vara slarvig men jag ringer alltid och ger dom ett långt upplägg och varför och ursäktar ihjäl mej och jag har alltid klarat mig från straffräkningar och sånt. =)

• tiiinann

tack ringde dom, men ingen telefon svarare, får prova att ringa tidigt i morgon bitti..annars får jag väl åka in o spy lite på dom..hehe

• Birgitta2

Är du sjuk, behöver du INTE betala någon avgift. Ring direkt i morgon bitti och säg att du fått vinterkräksjuka eller nåt. De vill verkligen inte ha in sjukdomar på kliniken.

• tiiinann

okey bra...gud har oroat ihjäl mig om detta hur det ska gå. har ju inte lust att betala för något som jag inte varit på iheller

• freazy
    Birgitta2 skrev 2008-02-10 16:41:03 följande:
    Är du sjuk, behöver du INTE betala någon avgift. Ring direkt i morgon bitti och säg att du fått vinterkräksjuka eller nåt. De vill verkligen inte ha in sjukdomar på kliniken.
    hehe.. de är ju skitsmart.
    "NEJ NEJ! stanna hemma du, ingen fara" haha
  • Birgitta2
    tiiinann skrev 2008-02-10 16:42:04 följande:
    okey bra...gud har oroat ihjäl mig om detta hur det ska gå. har ju inte lust att betala för något som jag inte varit på iheller
    Jag ringde återbud två timmar innan när jag blev dålig. Det var inga problem alls. De vill inte ha dit sjuka patienter. Min tandläkare har samma som du: ring dagen innan två timmar innan stängningstid. Men vid sjukdom gäller inte det.
Svar på tråden Hur gör man med tandläkare, utebliven tid! snabb hjälp tack!!