• Mysaaan

Navel piercing och gravid!

Har piercing i naveln och är gravid (v.18) och har tänkt ta ur den, men eftersom magen ser ut som innan jag blev gravid (än så länge) så har jag låtit piercingsmycket sitta i. Nu är det så dock att hålet har dragit sej åt ena hållet så den sitter inte i mitten längre, är mycket mer åt höger sidan. Ser jätte dumt ut så jag har tagit ur smycket nu. Men kommer hålet att växa igen (hoppas det om det ska vara så snett åt ena hållet)? Och varför har det ändrat på sej? Har ju haft det i 6 år utan problem, men kan det vara hormonerna?

• Svar på tråden Navel piercing och gravid!
  • Älsko

Håler kommer inte växa igen det kan bli en hinna eller bli lite mindre, oturen kanske större.. varför det har ändrat sig vet jag inte.. Men mitt hål har med dragits åt höger men det gjorde det i vecka 25..

• bonaqua

Jag är i vecka 17 och tog precis ut min piercing också! Ingen aning om varför det blev så men kanske för att magen växer.. Jag hoppas att det hinner läka innan magen växer för mycket för det är inte snyggt sen...när barnet är ute och magen drar ihop sig =/. Såg detta på en vän till mig...illa.
    Nu blajar jag nog mest på om inget..haha.

Lycka till med magen =)

***v.17***
  • jordgubbsbåge

Varför hålet växer snett vet jag inte, men när jag var gravid så växte hålet igen, men man såg att jag hade haft piercing i naveln, så "utifrån" sett så kommer det nog inte växa igen, men du kommer inte kunna ta igenom ett smycke där.

• Älsko

Smycke kan väl en del ta igenom ?? jag hade inget smycke i på 1 år och ångrade sen att jag tog ut den och kunde sätta i den utan problem var bara lite mindre hålet..! Så tror nog det är individuellt vet fler som tagit ut de i början av graviditeten och satt i den sen efter utan problem..

• Ella Stefan

Jag rekomenderar starkt att ta ut den i tid! hade min i alles för länge och de slutade med massor av bristningar runt hela naveln.
    Efter jag tagit ut den har jag då å då satt i o "juckat" lite med piercingsmycket så de kommer inte vara några som helst problem att sätta i den efter förlossningen..

• M0rris

Det är säkert olika på olika folk. Vissa behöver ju bara ta ut sina örhängen en vecka så är det igenvuxet medan andra inte haft örhängen på flera år och fortfarande kan peta in ett par om de skulle vilja. Borde vara samma med naveln, olika hur man läker.

• Smi lla

hålet i naveln växer inte igen, jag satte tillbaka percingen efter förlossningen

• Tjockomammut

Det beror ju på hur länge du haft din piercing. om den är helt säkert genomläkt. är den det, så kommer den inte växa ihop helt. Men kanske bli lite trängre när du ska ha i smycket igen.

• Thösen

Ta ut den i tid!
    Man kan få väldigt fula ärr av piercingar i naveln. Mitt ärr blev jättestort och fult när naveln vände sig utåt. Men har den läkt så är det nog inga problem sen att sätta i den igen. Brukar ju inte växa igen så lätt. LIka bra att ta ut den innan staven klättrar mot ytan.

• Agapi

De är verkligen inte säkert att man får i smycket efter att ha ur de i flera månader. Alla är olika. Jag har haft min piercing i ca 7år och tar jag ut den i ett par timmar måste jag bråka myyycke för att få i den igen.

Ta ur den om de känns bäst, men vet flera som klarat hela graviditeten med navelpiercing, men då bytt till ett långt mjukare plast smycke. Men om de redan sitter snett är de kanske inte värt de.

Svar på tråden Navel piercing och gravid!