• Flowie82

Slemmiga hostingar

Nu har jag hållit på o hosta i över 1 månad, det är riktigt slemmiga hostningar oxå. Hostar upp gula slemklumpar, som ibland är lite brun/rödstrimmiga. Fick Mollipect utskrivet för en vecka sen men nu är den slut, tar det sista ikväll o det har inte blivit bättre alls. Jag har ingen feber eller så, kände mej lite hänig förut idag, men nu är det bättre.
    Vad ska man göra när inte ens slemlösande medicin hjälper?? ska jag ta o ringa vc igen imorron?? hon skrev ut medicinen över telefon så jag har inte varit på nån läkarundersökning.

• Svar på tråden Slemmiga hostingar
  • Shasti

Du ska absolut gå tillbaka till läk och begära att få en ordentlig undersökning och lungröntgen. Det brun/rödstrimmiga kanske kan vara blod och det måste man definitivt ta på allvar.

• Flowie82

Tack för ditt svar. Har fortfarande inte ringt tillbaka, men jag hostar fortfarande, mest gult slem, har ont i huvvet till o från o känner mej trött. Kanske ska ringa imorron ändå, trodde det va på väg att bli bättre igår, men idag har jag haft ont i huvvet o hostat jättemycket.
    Jag har ju ingen feber eller så, men det vill lixom inte går över..

Svar på tråden Slemmiga hostingar