• Anonym

Varför blöder jag näsblod?

Jag kan helt plötsligt börja blöda näsblod, ofta när jag stressar (fast jag är alltid stressad så det är svårt att veta ), och inatt vaknade jag av (!) att det verkligen rann från näsan.
    Det går över efter en liten stund men jag fattar inte varför det kommer. Det är klart att det är svårt att svara på men någon kanske känner igen sig och kan ge mig råd om vad jag ska göra?

• Svar på tråden Varför blöder jag näsblod?
  • sheeba

Sök till vc vissa har ju problem med detta och sedan tror jag du ska försöka ta det lugnt lite svårt jag vet
    Min pappa hade mycket näsblod han vaknade också en natt av att dte bara rann det slutade med att ambulansen fick komma för det slutade aldrig, de brände något inne i näsan och nu har han inga problem längre. Detta var minst 15 år sedan så det har hjälpt.

• Betty Boop

Använder du mycket nässpray? Det torkar ut slemhinnorna i näsan o gör att man lätt blöder. Använd nozoil näsolja för att smörja slemhinnorna.

• pajas01

brukar vara att man har fått lite sömn.. min bror har alltid haft mycke näsblod.. så att de kommer ut koagulerade blodklumpar ah de forsar.. han har bränt näsan 4 gånger.. och han sov alltid dåligt dem perioderna

• Twiist3d

det kan också vara att du har dåliga järnvärden. jag har det och jag får näsblod jättelätt! och har du dåliga värden så får du käka järntabletter såklart ;p och näsblödningarna försvinner!

• Anonym

Jag vet varför jag blöder: petar i näsan för ofta. Vid lätt förkylning tål inte min näsa att petas och störtblöder. Småäckligt, jag vet.

• Anonym

Tack för alla svar!
    Att det blir irriterat när man är förkyld kan jag förstå men jag har inte varit förkyld på jättelänge och inte heller använt nässpray. Jag sover faktiskt ovanligt bra (hade svåra sömnproblem tidigare). Jag har inte heller lätt för att få blåmärken och tror egentligen inte att det är något allvarligt.
    Jag får helt enkelt boka en tid hos farbror doktorn och kolla både näsan och värdena.

Svar på tråden Varför blöder jag näsblod?