• juli 2008

Hög musik med bas å åka sänkta bilar

Jag undra om det kan vara skadligt att åka en låg bil så det studsar en del å även lyssna på musik med bas? ja har kört åt min pojkvän på helgerna ibland å är rädd att ja kanske skadar på ngt sätt? :( Har hört att det inte ska vara nån fara.. att det guppar ska inte skada å att lyssna på musik med bas ska inte heller skada barnet i magen.. ä i vecka 19. men ä rädd..

• Svar på tråden Hög musik med bas å åka sänkta bilar
  • Bei Bei

Beror på vilken musik ni spelar...

Nejdå, så länge det inte gör ont så är det inte farligt

♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • juli 2008
    Svar på #2
    ja menar det faktiskt :/ ja ä orolig för allt tror jag :(
  • MalinI

Min äldsta son hatade när det var mycket bas musik När han var lite större och rörde sig mycket i magen. Han sparkade alltid rakt ner i blygdbenet kändes det som.

Men tror absolut inte det är någon fara. Barnen är så skyddade inne i magen.

Mamma till Lucas, Nelly & Cim
  • Kalle Karls mamma

Ta det lungt barnet ligger i en säck med vatten det vill till mycket innan barnet skadas.
    jag har varit på konsert höggravid och det va ingen fara.

Den som lever utan dårskap, är inte så klok som han tror.
  • Guido

jag gick på ¨bounce¨ på dansens hus i v.25 med min första - det gillades inte kan jag säga, han spjärnade emot så jag fick lägga för jackor o grejer så basen skulle dämpas. gick förstås bra men jag gör inte om det med nästa - mer obekvämt för mamman tror jag än att bebisen egentligen tar skada.

• juli 2008
    Svar på #5
    okej :) du tror inte att det skadas av guppandet åså heller då llr? :) börjar redan lugna ner mej efter alla bra svar :)
  • Guido

kan inte tänka mig att det skadar barnet -fostervattnet dämpar mycket rörelse. Frågan är bara om du mår så bra av det, både fysiskt och psykiskt? Om du oroar dig mycket så tycker jag du ska ta det lugnare. Graviditeten är inte så stor del av livet så ta det lugnt under den tiden eftersom du kanske oroar dig för mycket annars? Och fysiskt så - som sagt du lär känna när det inte är så lämpligt längre;)
    Lycka till och slappna av!

Svar på tråden Hög musik med bas å åka sänkta bilar