Nån som vill dela med sig recept på fattiga riddare?
Tänkte göra fattiga riddare med socker och kanel Mascapone och undrar om någon har nått bra recept.
Tänkte göra fattiga riddare med socker och kanel Mascapone och undrar om någon har nått bra recept.
Mina gör jag bara med pannkakssmet och sen har jag kanel och socker på.
Jag gör en vanlig pannkakssmet, vilket för mig är ägg, mjölk och vetemjöl.
Sen är det bara att doppa och steka eller? Hör eller låg värme. Har aldrig gjort förut.
Aaah ok.
Pannkakssmet.
Ta rostbröd och dränk in dem. Ska bli smet in i hela liksom.
Stek sen på lite mer än medel värme.
För högt blir brända och man vill att det inte bara ska vara degigt i mitten.
Sen har jag som sagt socker, kanel, ibland sirap och smör om jag kör Amerikanskt lönnsirap helst då
Har aldrig testat med MAscarpone eller liknande.
Vi tar rostbröd med sylt emellan. Dränker i smet (1 ägg, 1 ½dl mjölk och 2 tsk vaniljsocker). Steker i smör på bägge sidor. Detta är till 1 person.
Gärna, men det är en svår rätt att utföra, då det knappt finns riddare längre i landet. *flinar fånigt*
När jag var liten gjorde mamma fattigariddare. Men då använde hon gammalt eller torrt vetebröd som doppades i uppvispat ägg och mjölk och doppades sedan i kanel och socker. Stektes tills de såg gyllene ut.
Det där med rostbröd kallar jag french fries (stavas?).
Jag gör oxå bara vanlig pannkaks smet i en ganska stor bunke. Sedan lägger jag ner 1 eller 2 formbröd i taget så de hinner suga åt sig... steker och strör på socker och kanel efteråt. Dottern gillar att ha sylt på oxå.