• Anonym (stinktrosa)

Luktar illa från underlivet när jag sitter hela dagen

Hur gör ni som jobbar på kontor elller dyl och sitter på kontorstol hela dagen. Jag håller på med ett tillfälligt uppdrag på jobbet och då sitter jag på stolen nästan hela dagen och då känner jag framåt eftermiddagen hur jag börjar lukta. Tror att det blir förtätt och varmt. Är det fler som har samma problem? Vad gör ni åt det? Funkar det men nån sorts trosskydd? Är rädd att andra som sitter i rummet också känner det

• Svar på tråden Luktar illa från underlivet när jag sitter hela dagen
  • Anonym

Lufta!! Använd bomullskläder och undvik trosskydd!

• Anonym (stinktrosa)

Tror inte riktigt kollegorna skulle uppskatta om jag satt och luftade

• Anonym

Jorå. Res på dig med jämna mellanrum, byt ställning på benen, sitt inte med benen i kors osv. Du måste lufta för att inte bli "svettig" mellan benen.

• Anonym (stinktrosa)

Hur länge måste jag ställa mig upp? Hur ofta?
    Känner mig som ett riktigt puck men tack för att du svarar.

• kurresmatte

En gång i timmen att kliva upp o röra på sig..inte bara för att det är bra för underlivet men för hela kroppen...kroppen mår inte bra att att sitta stilla flera timmar...chefen kan ju inte ha nåt att invända mot det tycker man. Använd luftiga kläder som andas och bomullstrosor..och sov oxå utan trosor för att lufta under natten.

• Felicia6

Tänk oxå att inte ha för tajta byxor på dig, det förvärrar det oxå

Gbp-operation den 26e februari 2008
  • Anonym

Testa att torka med en våtservett när du varit på toaletten. Det kan ta bort lukten.
    Självtycker jag trosskydd funkar bra också om man t ex använder det på eftermiddagen bara.

• Anonym

Sov utan trosor på natten så att underlivet får vara i det "fria" under natten.

• Anonym

Om du luktar riktigt illa så kan det vara bakterier, gå och kolla upp det på gyn

Svar på tråden Luktar illa från underlivet när jag sitter hela dagen