Vilken stl på slalomskidor ska man ha om man är 170 cm lång?
Jag tänkte kolla efter slalomskidor på tradera och undrar vilken stl jag ska ha? Tacksam för svar.
Jag tänkte kolla efter slalomskidor på tradera och undrar vilken stl jag ska ha? Tacksam för svar.
någon?
ingen som kan hjälpa mig?
Undrar precis samma sak...
aja, får fråga på annat håll
Det beror på hur duktig du är, är aggressivt du åker man ska man säga en längd på carvingskidor så brukar man säga -10cm längd så ca...162cm då.
Om jag går till mig själv som är en erfarn skidåkare som kör mest freeride och jibbing så ligger mina skidor på:
Twintip: 173cm
Freeride (offpist): 180 cm
Vanliga carvingskidor: 175cm
Det bästa är att ta kontakt med tex. alpin garaget.
Twintip: Man kan göra trix med och även köra baklänges.
Feeride (offpist): En skida som är lite bredare än vanliga carvingskidor och som gör att man inte sjunker ner i den djupa snön.
Carving skidor: Vanliga pistskidor
Jag tycker du ska kolla på ett par Salomon skidor, lättåkta och passar nybörjare till proffs.
Salomon har ett brett soriment av olika typer av skidor, så ta kontakt med tex alpingaraget så hjälper dom dig!
Feeride (offpist): En skida som är lite bredare än vanliga carvingskidor och som gör att man inte sjunker ner i den djupa snön.
Jag tycker du ska kolla på ett par Salomon skidor, lättåkta och passar nybörjare till proffs.
Salomon har ett brett soriment av olika typer av skidor, så ta kontakt med tex alpingaraget så hjälper dom dig!
Jag har åkt sen jag var liten, och kör carving skidor. Är ca 173 cm lång och skidorna är kring 165 cm.
Carving finns både för avancerade och nybörjare, så jag säger som ovan här, kolla med nån som säljer skidor, så kan du få mer tips om en modell som passar dig.
Lycka till!
tack för svaren!
Jag är tjej, 166 cm lång och mina skidor är 153 cm. Jag har Salomon för nybörjare till medelgod åkare.
Här hittade jag en guide.
www.freeride.se/content/92/
Som jag skrev i tidigare inlägg, ju duktigare du är ju längre skidor kan du ha!
Pratade med en som jobbar i en sportaffär. Han tyckte att jag skulle ha skidor som är ca 154cm långa. Jag är 170cm.
ok, jag ska iväg och hyra skidor åt dottern i eftermiddag så vi får se vad han säger...men riktlinjen nu då är ca 10-15 cm kortare än sin längd.