• Angelstorm

Vad smakar avokado?

• Svar på tråden Vad smakar avokado?
  • Angelstorm

Gott? Okej... men det säger ju inte så mkt :) tänkte ifall man jämför med något annat, hur kan man beskriva smaken?

• danitra

Krämigt fet i konsistensen. Nötig i smaken.

• Chutzpah

En perfekt mogen avokado har en lite nötaktig, smörig smak.

• summerlove6

Super gott ! Lite smörig smak !

• miff

Pyton i sig självt men super i en sallad med knaperstekt bacon, kyckling o ruccola :O)

• Pinkstar

som grönt nyttigt smör.. mm det är UNDERBART.. mumma, speciellt med salt,citron o lite cayen peppar

• miff

Pinkstar: Ditt recept känns så mumsigt så jag blir nästan ilsk för att affären inte har öppet. Vill ha Avocado nu..

• Pinkstar

jaa det är supergott...

miff skrev 2008-02-11 01:50:09 följande:
    Pinkstar: Ditt recept känns så mumsigt så jag blir nästan ilsk för att affären inte har öppet. Vill ha Avocado nu..
  • miff

Pinkstar: I morgon blir det ditt recept på avocado som gäller till lunch, men svamp, broccoli o blomkål kommer oxå att finnas med vid sidan av. Annars blir jag inte mätt. Mums

• Mint
    Hemulia skrev 2008-02-11 01:04:29 följande:
    Tycker det smakar trä.
    Ja, om den är omogen.

Annars är väl nötigt och smörigt det jag tänkte på när jag gick in i tråden. "Pyton" utan tillbehör var ju också en grov överdrift! Jag kan äta den som den är eller med lite örtsalt, keso, tomat. Cavi-Art skulle också passa bra till, och de flesta grönsaker såklart. Men, det är som sagt viktigt att den är mogen.
  • lotta26

jag tycker det smakar lite som färska hasselnötter. gott e det i alla fall

• Lisfadet

Smörig och nötig smak. Supergott, med citron eller skaldjur på.

• fika198a

Avokado smakar himelskt! Håller med om att den smakar smörigt och lite nötigt men främst underbart!

Svar på tråden Vad smakar avokado?