• Skriet

Malmslätt-Linköping

Hej!!

Jag och min sambo funderar på att flytta ut till malmslätt, hittat en fin lägenhet där.
    Undrar bara om det är ett trevligt område? Många barnfamiljer? (Ska själva få vårt första barn till sommaren). Lekparker? Bra förskolor osv?

Skulle vara jätte tacksam för svar!
    MVH Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-11 15:51
    Tack ni som svarat!! Låter ju riktigt bra!

Puffar lite till...

• Svar på tråden Malmslätt-Linköping
  • annicavillhabeis

Då har ni planer på att flytta till ett bra område, jag bodde där hela min uppväxt, mina föräldarar bor kvar. Lungt område, mkt barnfamiljer, många förskolor och dessutom dagbarnvårdre man kan välja istället för förskola. Hlt ok bussförbindelse, pendeln ska väl stanna i malmslätt inom ett par år oxå. Perfekt område att bo i för barnfamiljer, helt klart.

• Filles Mamma

Malmslätt är ett helt underbart område att bo i! :)
    Jag är uppvuxen där...
    Kan starkt rekommendera att bo där, ni kommer säkerligen att trivas :)
    Lycka till med nytt boende!

• LLNLLLNB

Till de ovanstånde skulle jag vilja fråga hur länge sedan de bott där, om de kan säga att det är bra IDAG?
    Jag trodde nämligen att Malmslätt var jättetrevligt, men på museet fick jag mothugg av personalen som hävdar att det blivit väldigt bråkigt, att "15-åringar" har för lite att göra och bara ställer till med en massa t ex så har kiosken blivit utsatt för bränder några gånger. Nu är det ju ca 3 år sedan jag hörde detta, så jag vet ju inte om det blivit bättre, men är väldigt intresserad av att höra om det.

• Filles Mamma
    Svar på #3
    Min mamma o pappa bor fortfarande där och har nu bott i Malmslätt i 28 år o de trivs fortfarande.
    Och min syster, hennes sambo o dotter bor där och även min mormor bor där o stormtrivs :)
    plus att jag har kompisar som bor där också!

Sen så kan man ju tyvärr aldrig komma ifrån det här med klotter o förstörelser helt, det finns ju i stort sett överallt.

Trådstartaren frågade ju hur det var att bo i malmslätt o JAG svarade på det från hjärtat ;)
    Jag vill jättegärna flytta tillbaks till malmslätt igen, men de husen som vi kan tänka oss köpa är för dyra för vår plånbok...
  • annicavillhabeis

Bråkigt kan det ju vara i alla områden, jag flytta från Malmslätt för 2 år sen, inte upplevde jag att det var så värst stökigt, ungdomar som har för lite att göra...ja, såg det ställe där de inte har det...dock mkt lugnare än de flesta andra ställen.
    Jag flyttar gärna tillbaka dit en dag, när ekonomi finns.

• LLNLLLNB

Kanske man vågar kika på hus där i alla fall då.
    Det ser ju som sagt så himla trevligt ut.
    Och till trådstartaren: Barnfamiljer finns det i massor!

Svar på tråden Malmslätt-Linköping