Ont i revbenen/bröstkorgen/skelettet?
Någon mer än jag som känner av bröstkorgen efter förlossningen? Har inte märkt så mycket förrän konstigt nog nu när jag slutat amma? Kan det hänga ihop på något sätt? Håller kroppen på att återgå kanske?
Någon mer än jag som känner av bröstkorgen efter förlossningen? Har inte märkt så mycket förrän konstigt nog nu när jag slutat amma? Kan det hänga ihop på något sätt? Håller kroppen på att återgå kanske?
Du skrev inte hur länge sedan det var du födde barn? De första tre månaderna efter min förra förlossning hade jag lite ont i skelettet, främst bäckenet, höfterna och ryggen. Jag ammade fullt hela tiden. Fick det förklarat att det var hormonerna som spökade.
Nu har det gått ca 7 veckor efter min andra förlossning och nu har jag mest ont i knän och skuldror. Bröstkorgen har jag dock inte känt av.
Jag har sjukt ont på kvällarna känns både i rygg och revben känns som om man inte kan andas.. Jag ammar dock fullt ut + pumpar 17 dagar sen jag fick snitt. Det släpper dock efter 1 timme eller så
Tack, nu är min raring nästan 8 månader och det har kommit precis när jag slutade amma konstigt nog. Funderar på om skelettet håller på att återgå på något vis.
Fick barn för en månad sedan, har ont vid ansträngning och det känns i ryggen, bröstkorgen och lite varstans. Jag hade foglossning fr v 19 dock.
Inatt/igår kväll slapp jag smärtan dock så skönt har kommit på att det hjälper om jag pumpar så fort det spänner i tuttarna och om jag ligger ner och ammar istället för att sitta. Blir mycket pumpning då dottern gärna sover en timme längre eller två..