• Isatou

Hur tvättar man kissiga Viking kängor?

Någon som vet? Olyckligtvis har min sons vinterkängor av märket viking blivit alldeles kissiga och nu undrar jag hur man på bästa sätt rengör och torkar dom? Har letat info på deras hemsida men hittade ingentig där. Så om någon därhemma har nåt tips och råd blir jag jätteglad.

Ska tillägga att jag förra vintern tvättade ett par vikingkängor i maskinen och sedan torkade dom i torkskåpet, men det skulle jag aldrig gjort. De blev totalförstörda. Limmet släppte osv.

(Om någon känner igen mitt signum så hade jag samma fråga för ett par dagar sedan men då gällde det gummistövlarna. Tipsen jag fick då funkade utmärkt, TACK!)

Tack på förhand// Ida

• Svar på tråden Hur tvättar man kissiga Viking kängor?
  • Plippi

Tvätta den i tvättmaskinen, men absolut inte torka den i torkskåpet. Det är alldedes för varmt.
    Sätt känkorna på en tidning och stoppa skorna fulla med tidningspapper, det absolut bästa att torka blöta skor med. Så har jag gjort ett antal gånger denna vinter(och alla andra sedan jag fick barn för den delen).

Jag kan (nästan) svära på att det var torkskåpet som var boven förra fången.

• Heavenlyfaith

Jag va med om samma sak o då sköljde jag dom ordentligt i vatten, sprayade med vanish o lät stå ett tag, sköljde igen.
    Sen vred jag ur dom så gott jag kunde o torkade dom i bastun... men det går väl bra med torkskåp oxå.

• Heavenlyfaith
    Plippi skrev 2008-02-11 09:49:00 följande:
    Tvätta den i tvättmaskinen, men absolut inte torka den i torkskåpet. Det är alldedes för varmt.Sätt känkorna på en tidning och stoppa skorna fulla med tidningspapper, det absolut bästa att torka blöta skor med. Så har jag gjort ett antal gånger denna vinter(och alla andra sedan jag fick barn för den delen).Jag kan (nästan) svära på att det var torkskåpet som var boven förra fången.
    men torkskåp går ju att ställa in... olika varmt såklart
Svar på tråden Hur tvättar man kissiga Viking kängor?