• blmamma

flytningar i slutet av graviditeten

har haft det hela tiden, men nu tycker jag att de blivit gulaktiga( ursäkta om nån tycker detta är äckligt, men måste fråga)
    bm frågade bara ifall de luktade illa och det tror jag inte, har inte luktat heller!!
    tänk om de gör det vad innebär det?
    kan det påverka bebisen eller nåt?

• Svar på tråden flytningar i slutet av graviditeten
  • blmamma

glömde skriva att jag har 3 dgr kvar till bf

• little soul

Jo det undrar jag med.. har märkt det nu i 2 dagar.. lite mer gulaktiga och inte lika rinniga.. blää.. har 12 dagar kvar till bf. men det luktar inte illa och det kliar eller svider inte heller.

• flowermoon

Tycker också att mina flytningar börjat ändra sig. De är mer gula och så - det är ej heller svamp eftersom jag tidigare haft problem med det och vet hur det ser ut. Kanske det är normalt?

• Gojan

Låter som mina...Har 5 dagar kvar till BF.

• Coz

Hade rejäla flytningar i slutet av graviditeten. Kände mig som en dregglande snigel...
    Tror det är ganska vanligt.

• KnutRut

Har likadant!

Tycker att det är mycket obehagligt att det ska vara så men bm tycker att det är helt normalt.

Hur gör man då med färdknäppen???

• mitha

har med rejäla flytningar,,,*blä* hoppas de försvinner sen iaf,,,,,,

å en äcklig sak till jag blöder som F*N när jag bajjar, ursäkta om det är äckligt, har kollat om d är hemorojder men läkaren såg inga, nån mer undersökning blir det inte av det hela innan min grav är färdig,,,kul!!...inte å bajja blod...äckligt...

förlåt men jag var tvungen att häva ur mig lite, tycker d är så jobbigt med allt nu

kramar från "äckliga mitha"

• Knytets mamma

Stick ner näsan och lukta eller ta upp trosorna och lukta. Det är ju faktiskt ett sätt att lära känna sin kropp ioch på sås sätt kunna märka om det sker en förändring i bakteriefloran där nere.
    En normal flytning kan lukta syrligt.

Gulaktig flytning är faktiskt oftast normalt. En flytning kan variera kraftigt i både färg och konsistens. Det kan vara slemproppen som lösts upp, den kan gå då och då i små omgångar.

Luktar en flytning kan det vara svamp eller bakteriell vaginos, den sistnämnda kan lukta så vedervärdigt som fisk eller kattmat.

Mitha
    du kan ha små sprickor i analen som börjar blöda när du tömmer tarmen.
    Smörj med ex. idominsalva så "river" inte avföringen på samma sätt i de sår som redan kan finnas.

• vindvilja

Jag har också fått jättemycket mer flytningar nu den senaste veckan, de är mer slemmiga och lite mer gula i färgen. Man känner sig ju inte helt fräsch när man inser att man har så mycket flytningar så att de rinner längst benen. Blä.... Kan det vara så att ens "normala" flytningar bladas med slemproppen? Jag har haft jättemycket flytningar hela graviditeten, men nu är det ju ingen hejd på det hela.

Hade även en pytteliten blödning som bara kom på pappret och sen försvann. Tror ni det kan ha varit en teckenblödning? Den var helt röd och inte blandad med slem och överallt jag läser står det att teckanblödningen ska vara slemblandad och se ut som i början av mensen men då tänker jag att den bör var mer brunaktig än röd men det är ju jag som tror det. Vad tror ni? Ringde inte till förlossingen för det försvann så fort att jag inte tyckte det var lönt att ringa.

Vindvilja

• Knytets mamma

Vindvilja
    Visst skulle slemproppen mycket väl kunna blandas upp med en del flytning.
    Den kan lösas upp och komma som en vattnig och snorliknande strålande flytning så att man tror att man antingen kissar på sig eller att vattnet går... Inte så kul när man är ute och handlar*S*

Sedan är det nog så att ju mer det börjar närma sig förlossningen och livmodern tränar så blir där större cirkulation av blod i den regionen och de redan blodrika vävnaderna producerar ännu mera slem, så en ökad flytningsproduktion i slutet torde helt enkelt vara fullständigt normalt med tanke på den aktivitet som råder i underlivet och bäckenregionen inför som förberedelse för förlossningen.

Svar på tråden flytningar i slutet av graviditeten