• denna där

Vattenpalatset vänersborg, någon som varit där?

Vi funderar på att åka dit eller till Borås stadsparken (bor i Göteborg)
    Och undrar om någon varit där och om det är värt att åka dit?

Livet är för kort för att levas dammfritt.
  • Svar på tråden Vattenpalatset vänersborg, någon som varit där?
  • denna där

PUFFAR för eventuella svar

• Frila2

Om ni bor i Göteborg så skulle jag inte åkt till vattenpalatset i Vbg. Så speciellt är det inte. Varför inte badet i Lerum eller det nyrenoverade Åby samhall i Mölndal?
    Det bästa om man bor i Gbg tycker jag är att ta Stena till Fredrikshamn och bada på badhotellet. Har man GP så blir båtresan billigare.

• Frila2
    Frila2 skrev 2008-02-11 12:37:29 följande:
    Om ni bor i Göteborg så skulle jag inte åkt till vattenpalatset i Vbg. Så speciellt är det inte. Varför inte badet i Lerum eller det nyrenoverade Åby samhall i Mölndal?Det bästa om man bor i Gbg tycker jag är att ta Stena till Fredrikshamn och bada på badhotellet. Har man GP så blir båtresan billigare.
    Lägger till lite... Badpalatset i Vbg har en rutschkana och en stor bassäng. That's it. Visst blir det en heldag om man åker till Fredrikshamn men det är så mycket roligare. En STOR rutschkana, vågbassäng, bubbelpooler (flera stycken) grottor mm.
  • Annse71

Jag har varit där flera gånger. Det är sådär kul. Det beror lite på barnens ålder. Är de i 4-7 årsåldern så räcker det nog kanske till. Men du kan inte jämföra detta badet med t.ex Örebro eller Jönköping. Vet inte hur det står sig mot Borås för där har jag inte varit.
    Det finns en barnpool, en lite större med vattenrutschbana och så en relaxavdelning med bastus och bubbelpool.
    Du kan läsa mer här: www.barnsemester.se/index.php&Itemid=49&func=detail&visa=0&id=83

• denna där

Frila2

Jo men Lerum har vi besökt så ofta att jag tänkte besöka något nytt och hörde då från någon om vattenpalatset i vänersborg men om det inte är så fantastiskt så skiter vi nog i det då...
    Då kanske Borås är bättre, där var jag som barn och tyckte det var kul!
    Badhotellet i fredrikshamn är kul men då snackar vi utflykt Riktigt så mkt utflykt hade jag väl inte tänkt mig Svärmor ska ta barnen dit till våren också men då bo på hotellet...
    Jag var där många gånger när jag var yngre, där är det kul och häftigt

Åby simhall har jag inte hört talas om, är det kul där?

• denna där
    Svar på #4
    Annse71 skrev 2008-02-11 12:40:38 följande:
    Jag har varit där flera gånger. Det är sådär kul. Det beror lite på barnens ålder. Är de i 4-7 årsåldern så räcker det nog kanske till. Men du kan inte jämföra detta badet med t.ex Örebro eller Jönköping. Vet inte hur det står sig mot Borås för där har jag inte varit. Det finns en barnpool, en lite större med vattenrutschbana och så en relaxavdelning med bastus och bubbelpool.Du kan läsa mer här: www.barnsemester.se/index.php...
    Tack för svar!
    Då skiter vi i det Åby simhall såg lite intressantare ut då kanske...lite närmare också
Svar på tråden Vattenpalatset vänersborg, någon som varit där?