Legolina skrev 2008-02-11 12:59:08 följande:
Av egen erfarenhet kan jag rekommndera att packa upp allt och montera genast vid leverans. Vi kollade att allt verkade vara helt sen väntade vi med att montera. Nu ser vi att det är massor med skador i paket som såg ut att vara helt oskadda.Passformen på Domsjö ho - är URKASS och det märker man inte förrän man ska montera den.Sen ska du stå på dig och BEGÄRA en kopia på fraktsedeln där det anges hur många paket som är skadade vid leverans. Schauffören i vårt fall vägrade och vi insisterade inte för han sa: det är aaaldrig några problem så ni behöver den inte.... lätt att vara efterklok antar jag...Vad gäller vitvaror kan jag bara konstatera att varmluftsugn har de inte i svart - även om en på IKEA hävdade att en ugn med över/undervärme och fläkt är en TYP av varmluft.... bull shit säger jag och köper en husqvarna.Sen verkar det vara lite dålig effekt på inbyggnadsmicron som de har... men vi köper en där iaf. Vi har en kyl/frys från IKEA som endast har en regler-ratt. När vi drar upp temperaturen i kylen för att ha den som sval så blir det för varmt i frysen samtidigt - urkass (men vi överlever för vi har två kylar och ska köpa frysbox oxå).Mycket svammel kanske men jag hoppas att nåt kan vägleda dig. (jag är just nu rätt så upprörd över alla skador på luckor och annat liksaom på DOMSJÖ-hon som skulle bli så fin...)
Gud va tråkigt med en massa skadade luckor

Vi måste haft en jäkla tur för inte en grej var skadad och allt kom med inget som saknades heller.
Våran micro har fungerat jätte bra,den har grill och upptining oxå som funkat kanon.
Jag hade hört många säga innan att deras kyl/frys inte var bra så vi köpte från Elecrolux istället.