nån mer som har en liten Leah
Vi har en liten dotter som heter Leah Tindra.
Någon mer? Nyfiken! Vilka reaktioner har ni fått på namnet?
Vi har en liten dotter som heter Leah Tindra.
Någon mer? Nyfiken! Vilka reaktioner har ni fått på namnet?
Vi har en liten Leah Matilda. Som för övrigt ska döpas den 5 april.
Bara positiva reaktioner, man undrar var vi fått det ifrån bara. Min bror blandade ihop det med Leia och frågade om vi tyckte hon var prinsesslik
Vi har en liten Lea Maria. Hon ska döpas den 29mars. Då är hon fyra månader. Bara positiva reaktioner.
Jag har en Leah Alexandra Luna 2år..Vi har bara fått positiva kommentarer förutom av min farmor som va lite fundersam eftersom hon fortfarande använder order Lealös :-P men vi tänkte på Lea-lejon
Jag skulle vilja ha en liten Leah! Eller egentligen en Leontina, som är ett gammalt släktnamn i min familj.. men smeknamnet blir säkert Leah.. det är jättefint!
Nu är det bara bulle i ugnen som saknas...
Tack för alla svar! Vad kul med fler som heter Leah! Jag tycker ju själv att det är ett otroligt vackert namn..och blir ju rätt ledsen när man får negativa kommentarer ang namnet...för det är ju nåt man har i hela livet sen:) Vill ju inte att hon ska må dåligt av vårat namnval:) Men nu känns det bättre att veta att fler har det namnet..och då försvinner nog de negativa kommentarerna så småningom..och som sagt det är ju bara från den äldre generationen som vi fått sådana kommentarer i från, vi i vår generation gillar det verkar det som!
Hörde att Lea på latin betyder lejoninna, det låter bra tycker jag:) Ha det gött alla Leah-mammor ( och blivande Leah-mammor:)
Kram
Lea Antonia heter vår tjej. De flesta tror att det är Star Wars-inspirerat, men jag hade en kompis för en massa år sen som hette så, och redan då tänkte jag att min ev. dotter skulle heta så. Någon äldre person har nämnt "le=elak", men vad vet de?
Jag har Lea som ett av mina faovritnamn. Har aldrig tänkt på att det skulle vara star wars-inspirerat. När jag gick i högstadiet hade jag en kompis vars mamma hette Lea. Hon var från finland så jag har alltid trott att det är ett finskt namn.
Nu måste jag bara övertala sambon. Och - just det - kanske skaffa en unge till.
Min kille är från Finland så det tyckte vi var jättebra att det funkar i båda länderna.Dessutom är det bibliskt.
Hej hej! Jag har oxå en liten Leah =) Har alltid velat haft det namnet på min dotter, så när vi äntligen fick våran lilla prinsessa så var namnet självklart! =)