Vart föder du helst? SÖS eller Huddinge Karolinska?
Vi födde vår son på Huddinge feb-06 och väntar nu barn igen men är lite osäkra på om vi ska välja dem igen då vi inte var sådär jättenöjda varken med förlossningsavdelningen eller bb och funderar på att kanske välja sös istället. Om du fött på något av dem - vad tyckte du? Specifiera gärna ditt svar!
Tack!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-11 19:13
Det som gjorde att vi inte gillade förlossningspersonalen (just det skiftet kan ju tilläggas) var att varken vår bm eller uska var speciellt trevliga och omhändertagande. De ville att jag skulle ligga till sängs hela tiden (för att det skulle ju ta såååån tid för mig då jag var förstföderska) och när jag vid ett tillfälle (vågade inte fler...) klagade och jämrade mig över att det gjorde så ont påpekade kallt "ja det gör ont att föda barn"! Inte precis det svaret man vill ha.... Sen pratade de massor över huvudet på både mig och min man. Näe. Inte bra alls!!! Sen kanske man har supertur nästa gång och får en jättebra bm men det vet man ju aldrig i förväg.
Gällande bb-tiden så hamnade vi på K77 där det inte finns familjerum så jag delade men en tjej som haft kejsarsnitt och hade jätteont så det var en massa spring på rummet varje natt och då jag låg ytterst i rummet blev jag jättestörd. Sen hade de ingen koll där heller, man kunde be om nåt och de svarade att de skulle fixa det sen glömdes det bort osv sen var alla så himla jobbiga med amningen, alla skulle visa på just SITT sätt och fördömde alla andras förslag man fått nån timme innan.