• cammily

hemtelefoni

hejsan undrar vad ni har för hemtelefon bolag och vad de kostar. funderar på att skaffa hemtelefon men vill ju ha ett billigt å bra.

• Svar på tråden hemtelefoni
  • rött och guld

du behöver inte hemtelefon, alla andra gör sig av med hemtelefonen, alla har idag endast mobil.

• Knasis

Jag har sagt upp min hemtelefon. Senaste månadsräkningen var på 230 kr, hade samtal för 32 kr! Ringer lika billigt från mobilen så varför ge dom 200 kr i månaden??

• cammily

vi vill ha hemtelefon då vi inte får någon mottagning någonstans i hela lägenheten. jätte störade att behöva gå ut på balkongen för att kunna prata. någon som har telefon??

• PetterL

rött och guld skrev 2008-02-11 19:45:32 följande:

du behöver inte hemtelefon, alla andra gör sig av med hemtelefonen, alla har idag endast mobil.
    Oj, lätt överdrift... Eller är alla du känner under 25 år?

En inte obetydlig sak är ju att det blir betydligt dyrare för andra att ringa till dig från fast telefon om du bara har mobiltelefon.

Vi har Telerabatt som förval, vilket jag tror är billigast möjliga. Däremot har vi ett vanligt Teliaabonnemang.
  • vänat

Sen kan det var som för mig att man behöver att en fast telefon för at porttelefonen ska fungara det vill säag vill har kodlås på dörren på porten kan koden kommer du inte in.

Då ringer du på hos den du ska in til så öpnnar hon/han som bor i lgh via telfonen.

En sak som gör att man kan behöva en fast telfon är om man behöver tre parts telen ni ringa tolk då behöver till Gång till knapparna R # *. och ofta på de eklare mobil telfoner fonns inte alltid alla dessa funktioner har jag upptäcket.

Sen som någon skrev att behöva gå ut på balkongen för att prat är inte trevligt om man ringer ett privat samtal eller ringer til vc eler någon anna satns och alla grannar + andra kan höra samtalet.

• vänat

Undrar om inte konsumentverket har gjort någon jämförelse på fast telefon ni kolla på deras hemsida.
    Brukar ju ha jämfört de mesta då det gäller priser.
    Lycka till!

• Bei Bei

www.pts.se

(har varit telefonförsäljare av förval på telefonen för länge sedan)

vänat skrev 2008-02-12 08:58:26 följande:
    Undrar om inte konsumentverket har gjort någon jämförelse på fast telefon ni kolla på deras hemsida.Brukar ju ha jämfört de mesta då det gäller priser.Lycka till!
    ♥ Ronja ska blir storasyster. BF 27/4-08 ♥
  • Jen 82

Har du bredband så kan du säkert ha vanlig tlf via modemet. Enkelt!

• Lina 77

Håller med dig fullt ut. Alla andra har inte mobil och det blir ju skitdyrt för en annan att ringa dem som bara har mobil. Jag har bra mobilabonnemnag och ringar förmånligt till många operatörer, men långt ifrån alla. Skulle få en jätteräkning om alla bara hade mobil. Men, visst, längre fram kommer fasta telefonen försvinna. Men då är mobilpriserna oxå mkt lägre till alla operatörer.
    Ringer med Bredbandsbolaget, ok.

PetterL skrev 2008-02-12 08:52:52 följande:
    rött och guld skrev 2008-02-11 19:45:32 följande:Oj, lätt överdrift... Eller är alla du känner under 25 år?En inte obetydlig sak är ju att det blir betydligt dyrare för andra att ringa till dig från fast telefon om du bara har mobiltelefon.Vi har Telerabatt som förval, vilket jag tror är billigast möjliga. Däremot har vi ett vanligt Teliaabonnemang.
    Cammily
    Googla på nätet efter prisjämföringssajter. Jämför fasta avgifter, öppningsavgifter och minutpris. debiteras påbörjad minut eller 30 sek?
    Många har dessutom olika priser för olika mobiloperatörer.
    Kolla dina räkningar idag, vilka nummer du ringer mest till och gör en grovkalkyl.
    En hel del jobb, men lönar sig i längden.
    förhandla sedan när du betsäller, ofta kan man tjata till sig bra deal!
  • Smurfan JM

Vi har Com Hem (Small), och betalar 59kr i månaden i fast avgift, 15kr för nummerpresentatör samt 0,09 resp 0,19 till fasta telefoner och 1,69 resp 1,99 till mobiltelefoner (men till mobilsamtal använder vi alltid mobilerna), plus öppningsavgift på 0,45kr. Till andra ComHem-telefoner ringer vi utan minutpris.

Jag tycker det funkar hur bra som helst, och de har varit trevliga när man ringt om support och flytt och liknande.

Svar på tråden hemtelefoni