• ModerBlå

Nya skinsoffor och två katter....

Nu behöver jag verkligen hjälp....

Finns det något sätt att få katterna att inte klösa på de nya möblerna?

Jag har klösvänliga saker såsom klösträd/bräda....men har hört att katter älskar nya saker i hemmet att klösa på.

Nu är mina katter inte hemma just nu...men möblerna är här och behöver tips på hur jag ska hålla möblerna klösfria...när katterna kommer hem.

• Svar på tråden Nya skinsoffor och två katter....
  • deede

Det finns nåt fy-spray som man kan köpa i djuraffärer och vissa mataffärer som ska göra att dom inte vill klösa just där.

Har aldrig provat det själv, så jag vet inte hur bra det är.

• Spegellandet

Nja...fyspray funkar sådär. Men det är säkert olika från katt till katt.

• Jesster

Vi har tre katter och de har aldrig rört möblerna, inte heller när vi köpte nya skinnsoffor.

♥ v.18 ♥
  • ModerBlå
    Jesster skrev 2008-02-11 19:07:32 följande:
    Vi har tre katter och de har aldrig rört möblerna, inte heller när vi köpte nya skinnsoffor.
    okej låter ju toppen.....för dig
  • ModerBlå
    deede skrev 2008-02-11 18:51:19 följande:
    Det finns nåt fy-spray som man kan köpa i djuraffärer och vissa mataffärer som ska göra att dom inte vill klösa just där.Har aldrig provat det själv, så jag vet inte hur bra det är.
    ja jag har hört talas om det....får nog köpa det och pröva tack för tipset!
  • 061104

Fräs åt dem.
    Det hjälper på mina & inget fyspray behövs

• Jesster
    ModerBlå skrev 2008-02-11 20:16:37 följande:
    okej låter ju toppen.....för dig
    Jo, men brukar de inte klösa på möblerna annars så finns det ju ingen anledning att utgå ifrån att de kommer att göra det sedan heller bara för sofforna är nya.

Hade vi inte haft klösträd så hade kanske våra möbler inte varit skonade men nu har de u det så de har aldrig varit på möblerna och då har jag haft... många katter.
    ♥ v.18 ♥
  • Spegellandet

Somliga katter avskyr skinnmöbler

• veera

En av våra katter älskar att riva på lädersofforna.
    Du kan pröva med att låta en filt hänga över hörnen på soffan.
    Vi har kommit till det att vi köper nya soffor sen när vår katt inte finns mer. Katten är snart 16 år.
    Vi har inte fått nån räkning på sofforna ännu fast de levererades våren 1992. Då svider det inte så mycket att katten klöser på sofforna.

Saepe creat molles aspera spina rosas
Svar på tråden Nya skinsoffor och två katter....