• AnnaLind

kom igen FL! Hjälp mig att hitta på ett tema med mat o grejer till fest!

Jag o min vän fyller 25 år nu i sommar och hade tänkt att ha gemensam 50-årsfest

Vi ska slå på stort och skicka ut fina inbjudningar och vill ha nåt skoj tema. Vi har pratat om kanske nåt mexikanskt stuk och så.

Men nu ber jag er att komma på en hel drös med ideér om teman och mat och vad man kan utsmycka lokalen med osv. osv

• Svar på tråden kom igen FL! Hjälp mig att hitta på ett tema med mat o grejer till fest!
  • 1977

70 tals fest m. disko kula och disko musik och 70 tals mat (vad det nu e...?)och maskerad såklart!

eller hawaii fest med blommor och söta drinkar och tropisk mat.

• minbebis76

Cowboyfest kanske? Ni kan äta chiliconcarne (lätt och enkelt att hålla varmt till många).
    Lite hö att slänga på borden. Hoppas ingen är alergisk
    Inbjudan kan vara lite wanted dead or alive och att just den gästen ska komma.

• Ida86

varför inte ha 80tals fest eftersom det är just 80talet ni är födda på.. och bjud på mat som var poppis då.. :) det är bara och goggla så får ni tips på kläder, mat och annat skoj från 80talets glada dar

• Annse71

flygande jacob på 80-talsfesten??? hihi en klassiker då!

• Jopphejdi

Jag tipsar om en orientalisk afton med magdans och sånt. Laga lite mat från mellanöstern. Kuddar och mattor på golvet och skira tyger (billigt på IKEA!)
    Vår "tjej-klubb" hade det temat förra året och det blev en dunderhit! Killarna var assura på att de inte fick komma! haha

• AnnaLind

Gud vilka bra ideér!! Underbart! Nu vart jag superinspirerad! Meeer!

• Chella o Olivers Mormor

www.arla.se
    Sök buffé mat.
    Där får du t o m hjälp med förberedelse och planering.
    Olika sorter, inspiration ifrån många länder.

Lycka till....

• ALJO

Igår gjorde jag en tapasbuffe, det blev riktigt gott! Och mängder över, eftersom det var så många rätter behövdes det inte mycket av varje. Det jag gjorde var:
    Saltkokt potatis med moja-röra
    Marinerade champinjoner
    Marinerade räkor
    Fetaost o paprikasallad
    Fetaostfylld aubergine
    Färskostfyllda zuccinibitar
    oliver, bröd, spansk skinka, hemlagad aioli. Och allt utom potatisen kan förberedas dagen innan.
    Sedan får man hitta sina egna favoriter, spansk omelett, spanska köttbullar, choritzokorv i bitar osv osv

• Vips

Hej!
    När min sambo fyllde 30 hade vi kändisfest. Det var så himla skoj!! och alla hade verkligen lagt ner tid på att få fram bra kändisar.
    Till mat hade vi "italienskt" (kallt det mesta så vi kunde förbereda i god tid)

pastaskålar med pesto
    parmaliknande skinka
    salami
    soltorkade tomater
    oliver
    kycklinglår
    italienskt lantbröd
    pajer
    och ett stort fat med vattenmeloner som lyste upp allt =)

Det var sååå uppskattat och gott och lätt.
    Vi bakade inte bröden utan köpte på ICA klara.
    Salamin var Euroshoppers, 19 spänn för ett helt packe osv osv
    Det blev lite festligare än bara en smörgåstårta eller vanliga pastasallader.

Lycka till!

• AnnaLind

Va bra ideér!

Vips: Men kändisfest? Då skulle alla klä ut sig till kändis då eller? ;) Låter superskoj!

• AnnaLind

Va bra ideér!

Vips: Men kändisfest? Då skulle alla klä ut sig till kändis då eller? ;) Låter superskoj!

• AnnaLind

Va bra ideér!

• grynan

När min sambo fyllde 30 hade vi cocktail party med svart/vitt tema. Köpte ballonger/bordsdekorationer och svart porslin på ikea. Vi köpte även martiniglas och drinkglas där. Så bestämde vi 4olika drinkar som man kunde göra MYCKET utav och dem serverade vi, sen hade vi vin och öl också för dem som önskade. Vi serverade plockmat från svarta brickor med vita dekorationer. Det som gjorde att det blev lyckat var att vi lagt ner lite på att få allt svart och vitt!

Lycka till!

• Isabelle o Elias

Vi hade en B-fest... :) Alla kom utklädda som något på B.... Ballerinor, Bak&fram, Bobåkare, Boxare, Borttappad...

Vi år förstås Buffé... Till välkomstdrink fanns Bål och Blask (alkoholfri).

Ha så Ql!

• Vips

Hej!
    Japp, alla var utklädda till kändisar.
    Som tex Ola Salo, Lara Croft, Lena PH, Elvis, Britney, Tina Turner, mr Bean osv =) skoj!

Svar på tråden kom igen FL! Hjälp mig att hitta på ett tema med mat o grejer till fest!