• Modin

Illamående & huvudvärk, v27

Jag är gravid i v 27 och jag har haft ont i huvet nästan hela veckan och nu i två dagar har jag mått jätte illa. Har ökat väldigt fort i vikt, men inte svullen..

Någon som vet? Behöver ja oroa mig??

• Svar på tråden Illamående & huvudvärk, v27
  • Wicca

Jag mår illa från och till och har även huvudvärk, oftast sammtidigt.
    Jag har läst att huvudvärk kan få för att man har ett öka tryck i hjärnan under grav. pga  ökad blodmängd. Det Kan även komma av spänningar i kroppen, som man tydligen har oftare när man är gravid, eftersom det händer så mycket i kroppen. Illamåendet kan ju komma av huvudvärken.

Blir du yr och känner dig konstig sammtidigt tycker jag att du ska höra av dig till din BM eller förlossningen för kontroll.

Hoppas att du blir bättre snart!!

I väntans tider.
  • Hun

har också ont i huvudet mer eller midre varje dag, plus migrän när det blir riktigt illa. (har oftare migrän nu än före graviditeten) hormonförändringarna ger vissa huvudvärk. illamåendet kan bero på hormoner. illamåendet i början av graviditeten kommer sig av det ökade trycket från en växande livmoder (enligt min homeopat), oftast vänjer sig kroppen med trycket efter 12 veckor och därför slutar man må illa. men alla vänjer sig inte och mår därför illa långt in eller under hela graviditeten.

om det här bara dykt upp plötsligt så kan det ju vara skönt att ta en kontakt med din BM. det skulle jag gjort!

• Juleja

Det bästa är nog att ringa din bm och höra. Det kan ju vara så att du borde ta ett urinprov. Om du läcker äggvita i urinen så är det risk för havandeskapsförgiftning tror jag. Huvudvärk är ju ett symtom på det. Men tror att man brukar svullna också.

Svar på tråden Illamående & huvudvärk, v27