.....råkade trycka innan ja var färdig.....men som jag sa solen skiner VARJE dag, Kroatien har mest soltimmar i europa. Det är billigt att bo, och som någon annan sa, ta inte de stora hotellen, välj en lägenhet eller liknande, det blir billigast. Alla och då menar jag alla hyr ut till turister, man kan få värsta lyxen för ca 40-45 euro/natt för 2-3 pers.
I somras var vi i Crikvenica, lie längre upp i landet, där det är mer barnvänligt än i t ex Makarska. Där finns fler barnaktiviteter. Åk till Kroatien, ni kommer aldrig ångra er! Vi sa att vi inte skulle åka i år, men....jag längtar dit, så vi får väl se =)
Krk är en ö som också är vacker, dit kan man åka från Crikvenica på mindre än en timma med bil, och även till Rijeka, om man vill shoppa lite lyx. Där finns en 4-5 våningsgalleria med ALLT man kan tänka sig.
Glassen MÅSTE du äta, och även helstekt lamm. Ska ni bila skulle jag stanna till vid en naturpark som kallas "sju sjöar" Väldigt vacker natur, där kan man tillbringa hela dagen med att avndra och bada.
Ha det så gött i sommar nu!!!