• Neija

Lock för öronen.. tillhör graviditeten?..

haha..kanske konstig fråga ..men fått lock för ena örat och det vill inte släppa..har provat att behandla det som en vaxpropp men vill inte försvinna..har det nåt samband tror ni?..haha

• Svar på tråden Lock för öronen.. tillhör graviditeten?..
  • Maxbox

Jag har också lock för ena örat. Men så är jag lite täppt i näsan och snuvig (men inte förkyld) också. Men det tror jag har att göra med att slemhinnorna sväller pga graviditeten.

Öron, näsa, hals är ju som "samkopplade" så det skulle inte förvåna mig om locket för örat ändå beror på att slemhinnorna sväller.

Men jag har ev tänkt gå till en läkare bara för att få det uteslutet att det inte är nån inflammation eller nått.

• Kajko

Förra graviditeten hade jag jättemycket lock för öronen! Doktorn sa att det nog hängde ihop. Har lite nu oxå, men det släpper fortare denna gång. Är verkligen skitirriterande att höra sig själv som i en jättehögtalare men sin omgivning knappt alls!

• estrell

Man kan få lock eller susningar vid järnbrist eller lågt blodtryck.....

• Runguska

Jag har också som lock för öronen fast lite annorlunda.  Nässpray hjälper mig ganska bra, men jag vill ju inte använda det för mycket heller... Täppt som bara den är jag i näsan också så det hör nog ihop.

Min hemsida - www.kulturellt.se
  • Familjen NybergElmér

Jag har både lock i ena örat och är täppt i näsan, utan att jag är förkyld. Jättejobbigt på natten, att behöva sova med täppt näsa.

Svar på tråden Lock för öronen.. tillhör graviditeten?..