• JCA

Nån mer som har opererat bort en liggande visdomstand?

Gjorde det i torsdags. Har fortfarande så ont så jag håller på å dö. Har helt tappat hoppet om att bli smärtfri igen.

Hur länge hade ni ont? Ge mig lite hopp nu, snälla...

• Svar på tråden Nån mer som har opererat bort en liggande visdomstand?
  • Coco81

Jag har gjort det, jag kan inte minnas att jag hade så ont efteråt men jag fick ganska starka smärtstillande också. Men själva operationen gör jag inte om, då får de söva mig först...det va det värsta jag varit med om...hua!
    Hoppas det slutar göra ont snart. Kram

• Hertha

Liggande visdomstand?

Har tagit bort 2, den ena var så långt ner att han fick sy flera stygn. Vet hur ont det gör! Den gången hade jag det som du och hade ont hur länge som helst trots starka smärtstillande, men så blev det en infektion också. Så jag skulle nog kolla upp det om det inte gått över snart.
    Andra gången gjorde det inte lika ont och jag har för mig att det mesta gick över på några dagar, å andra sidan behövde de inte skära upp den tanden och den satt i överkäken.

Hoppas du mår bättre snart! Tandvärk (ont i munnen) är bland det värsta som finns!

• jmmm

jag hade skitont oxå, var hemma min v från jobbet, sen hamna jag ikläm, tandl kan inte sjukskriva o läkaren sjukskrev inte för tänder var iväg flera rundor t tandl o de fick rensa o jag fick pc för inflammation trots ivriga munsköljningar m corsodyl.

själva op gick över förväntan, men så var jag oxå alldeles groggy av stesolid, så när de skrao knäckte tanden skrattade jag till o frågade om de spräckte tanden, hade jag inte gjort utan stesolid på väg från undersökn rum-op rum gick de o höll mig
    så gå iväg t tandläkaren igen o kolla så du inte har inflammation

• JCA

Alltså, jag var hos tandläkaren igår igen och kollade upp för jag tänkte att nåt fel måste det ju vara... Jag förstår ocskå att man får ont, men herregud, såhär?!? Den här tanden låg helt horisontellt i underkäken med tuggytan mot nästa tand, så tandläkaren fick skära upp i tandköttet och slipa på käkbenet lite för att komma åt ordentligt. Och sen fick han knäcka tanden för att få ut den, sen sy tre stygn.

Jag vill bara att det ska gå över nu!!! *gråter en skvätt* Jag hade nog itne gjort operationen om jag visste att jag skulle få det såhär. "Skönt" på ett vis att höra från er att man inte är helt knäpp iallafall, att det är fler som har varit med om det här. Fast naturligtvis inte skönt att ni har varit tvugna att gå igenom detta också. *suck*

• Louksor

Tog bort de 2 nedre visdomständerna för ett par år sedan.
    Tog dom sammtidigt, båda låg ner o växte väldigt snett.

Fick massa bedövning men gjorde ändå mkt ont när de spräckte dom o plockade bort flis för flis...De fick även sy i kinderna och där tänderna suttit när operationen var klar.
    Ändå var det ett litet hål på varje sida efter tänderna och där samlades det matrester som var omöjligt att få bort själv.

Det blev infekterat och luktade illa i munnen, fick åka in till tandläkaren och spola rent 3ggr +äta en pencilinkur innan jag blev bra, haft ont i flera veckor efteråt... fast blev väl lite värre när det blev infektion oxå och att de sydde i kinderna o så..

Har de övre kvar, de skulle oxå behöva bort, båda växer snett..
    Fick ha kvar dom så länge de inte gör ont, men om det blev nåt hål i dom så skulle de dras ut, men hur visste dom inte.. den högra sitter väldigt dumt, växer mot kinden.
    Lät på dom som att det skulle bli besvärligt att dra ut dom..

Hoppas det dröjer längre, ville inte ha samma värk en gång till.. räcker med all annan värk jag har :(

• JCA

Louksor: Å, herregud vad du fick genomlida!!! Förstår att du tvekar till att dra dom andra, det hade jag gjort med. OCh gör också, hoppas jag aldrig behöver genomgå det här igen...

• MysM

åhh fy efter att ha läst här kommer ja nog behålla mina:/ båda mina i där nere ligger ner, med tuggytan mot nästa tand. o inte har dm kommit upp mkt heller, o lär inte komma upp mera..hua mig. Ja som vill ha bort mina, för de fastnar massa grejes o är jättesvårt att få rent emellan o får hur äcklig andedräkt som helst, finnsd inget positivt i de här?

O o William 070415 o O
  • JCA

Ja, alltså, den låg i tandköttet alldeles horisontellt, med bara ena hörnet som stack upp.

• JCA

MysM: Det var PRECIS så det var med min också. Nu är den borta och jag hoppas att jag kan känna nångång att det var värt det.

• adrenalin

fick du problem med andra tänder, tack vare denna tand?

(funderar nämligen på att jag kanske har så )  

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • MysM

usch som min ena:( den andra kommer knappt upp, känns bara lite grann, ligger typ helt snett, undra hur f*n dom ska få ut den, dom lär få skära sönder hela munnen på mig har verkligen tandläkar skräck oxå, men att operera i munnen nej fyyy.

JCA skrev 2008-02-12 22:15:59 följande:
    Ja, alltså, den låg i tandköttet alldeles horisontellt, med bara ena hörnet som stack upp.
    O o William 070415 o O
  • MysM

ja men när smärtan äröver så känns de nog bättre, de har varit på tal i flera år att ja ska göra de här, men de kosta typ 12 hundra spänn per tand liksom, f*n de blir 2400

JCA skrev 2008-02-12 22:17:57 följande:
    MysM: Det var PRECIS så det var med min också. Nu är den borta och jag hoppas att jag kan känna nångång att det var värt det.
    O o William 070415 o O
  • JCA

MysM: Men själva operationen var ingen fara med. Det var en jätteduktig tandläkare, väldigt bra bemötande och så. Jag tycker inte det är himmelriket precis, att gå till tandläkaren, men det var ingen fara. Och så kan man ju få bli sövd också om man vill det.

adrenalin: Jag har ju fått laga ganska mycket i tanden som sitter jämte eftersom det var så svårt att hålla rent där.

• JCA

Idag var jag hos tandläkaren igen... Har fortfarande väldigt ont. Stygnen skulle försvinna av sig själv men han passade på att ta dom när jag ändå var inne. Fick en bedövning också som skulle vara långtidsverkande så jag hoppas på en hel natts sömn nu. Hoppas kan man ju alltid göra eller hur?

Svar på tråden Nån mer som har opererat bort en liggande visdomstand?