• Anonym

Fick åka in på blodprov och urinprov.. fråga om snabbtest

`Jag blev tagen för ett par dagar sedan för misstänkt drograttfylla och jag har inte tatt droger på fem år, men det är väl som alla säger en gång knarkare alltid knarkare..

Blev oerhört kränkt då min livs situation ser helt annorlunda ut n, har hus, barn, jobb bil mm.

Nu till min fråga
    När jag lämnade urinprov så gjorde snuten ett snabbtest för att se om det skulle ge utslag, det var 2 streck på alla droger vilket betyder att det är negativit MEN amfetamin och thc var dom ena strecken starkare. Och då undrar jag om det kan vara så???

Någon som har erfarenhet av snabbtester? eller någon som vet vart man kan läsa om det?

Jag vet att jag inte har tagit något men eftersom dom strecekn var starkare så undrar man ju,

• Svar på tråden Fick åka in på blodprov och urinprov.. fråga om snabbtest
  • Imox

hmms ingen aning men det va ju ändå två streck...
    men nyfikenvarför vart du misstänkt drograttfylla e ju inte så vanligt att bli stoppad o misstänkt för det bara så där...
    även om du inte hade tagit nått så e det ju inte ett rutinmässig undersökning så som fylla....

• Anonym

min sambo är en aktiv missbrukare, vi är dock inte sambos när han är aktiv men jag std och pratade med han på parkeringen och polisen kom och det blev husrannsakan i bilen mm.
    enligt polisen så ska man vända ryggen till människor som mår dåligt, mej rådde dom till att radera han ur mitt liv tills han vart på behandling vilket är lättare sagt än gjort, jag tycker ju om han men jag tycker inte om det han gör..

• Imox

okej då förstår ja..
    ja det är inte lätt o släppa dom alla gånger :-S
    men när du vet att du ej tagit nått så ska du ju inte oroa dig

• Anonym

Nää men ändå undrar jag varför strecken var ojämna..

• Imox

ja du kankse som på graviditetsstickor heheh kom inte på nått bra....

• SandvikenMamma

Jag har varit med om detta när jsg lämnade prover för körkortet. Hon sa att det var negativt ändå, men jag blev orolig, fastän jag visste att jag inte tatt något på flera år... Men, det var negativt, inget att vara orolig för så länge man vet att man inte petat i sig några droger

Angående det poliserna sa... Att du skulle bryta med honom tills han har gjort en behandling. Mycket klokt sagt av dem!!

Nu kanske du tänker såhär:
    "ÄH, SandvikenMamma vet inte vad hon pratar om, hon förstår inte hur det känns när..."

Men jo. Jag har varit i samma situation som dig. Jag var kraftigt medberoende.
    Jag har gjort två anhörig/familje-veckor för att ta hand om mitt medberoende.
    Jag vägrar ha me aktiva att göra igen. Jag är värd nånting bättre... Jag valde ju bort drogvärlden av den anledningen, jag ville inte vara där.

• Anonym

Okej så även fast strecken är suddiga så är det negativit?
    Klart jag vet att jag inte tagit något men med tanke på tidigare liv så börjar man ju fundera när poliserna säger som dom gör.

Nu ligger det till så att jag inte är en sån som person att jag kan vända han ryggen, jag älskar han oerhört mkt och han är världens bästa person när han är drogfri, han är påväg in i behandling och ska åka iväg om ca en månad, det finns inte på min världskarta att jag ska lämna han innan han åker på behandling. jag vet hur jag själv skulle känt i den situationen om den som betydde mest för mej lämnade mej innan jag skulle in i behandling. Han vet att jag inte svarar när han är ute och drogar, han vet att han inte får träffa mina barn, han vet att han inte får komma hem.

SandvikenMamma skrev 2008-02-12 19:03:51 följande:
    Jag har varit med om detta när jsg lämnade prover för körkortet. Hon sa att det var negativt ändå, men jag blev orolig, fastän jag visste att jag inte tatt något på flera år... Men, det var negativt, inget att vara orolig för så länge man vet att man inte petat i sig några droger Angående det poliserna sa... Att du skulle bryta med honom tills han har gjort en behandling. Mycket klokt sagt av dem!!Nu kanske du tänker såhär: "ÄH, SandvikenMamma vet inte vad hon pratar om, hon förstår inte hur det känns när..."Men jo. Jag har varit i samma situation som dig. Jag var kraftigt medberoende. Jag har gjort två anhörig/familje-veckor för att ta hand om mitt medberoende.Jag vägrar ha me aktiva att göra igen. Jag är värd nånting bättre... Jag valde ju bort drogvärlden av den anledningen, jag ville inte vara där.
Svar på tråden Fick åka in på blodprov och urinprov.. fråga om snabbtest