• Ellas och Alvins mamma

hjälm på dagis när dom leker ute. Vad ska jag köpa??

Vad är det för hjälm man ska köpa? Är det one size och sen ställer man in strl själv? Har sett vad de andra barnen har. Verkar vara typ ¨hockey hjälm¨. Finns det för 1½åringar??  Funkar det med cykelhjälm?

Ellas mamma
  • Svar på tråden hjälm på dagis när dom leker ute. Vad ska jag köpa??
  • Jennyrockar

Är det för att åka pulka i?

Vi fråga på Stadium (tror jag det var!) å dom sa att den minsta modellen hockeyhjälm funkar. Man kan ställa in storleken så dom kan ha den ett tag.

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Doriath

Det finns något som kallas "lekhjälm", det är som en vanlig skridskohjälm ungefär. Man kan ställa in dem lite i storleken. Finns på barnens hus för en hundralapp eller så.

• LillaMymlan

Det finns "lekhjälmar" som ser ut som hockeyhjälm från 70-talet :) som är utmärkt. Kostar tror jag ca 199:-. Annars kan man hitta för en tjuga på förskolornas bytardagar! Min svärmor jobbar på förskola och säjer att dom inte tillåter cykelhjälmar för dom skyddar inte på sidorna (tinningar och öron, typ). Hon köpte en Jofa barnhockey-hjälm åt vår grabb som är nyss fyllda 2. Dom går att justera litegrann.

• Lea the first

Lekhjälmar finns att köpas på Coop eller nästan vilken sportaffär som helst idag.

Vi hade aldrig bekymret då sambon är fd bandyspelare och hade 3 hjälmar hemma hela tiden ...

De är väldigt bra och lätta att juster i stl som ni då förstår ..haha

• Aros

Se bara till så att hjälmen har grönt spänne utifall att barnet skulle fastna i en gunga eller lekställning av något slag! Grönt spänne löser då ut sig själv och förhindrar att barnet blir hängt/strypt.

• singgoalla25

en cykelhjälm sitter inte lika bra utan åker lite bak/fram

• K med lilla E

Är detta vanligt att man har hjälm på dagis när de är ute och leker? Har jag aldrig hört talas om eller sett.

Svar på tråden hjälm på dagis när dom leker ute. Vad ska jag köpa??