• Tjaa

Klapp på kinden av okända folk????

Häromdan var vi på affär och handlade mat och en okänd kvinna kom och klappade på min sons kind. Sn gick hon... Kände henne inte ens! Hur skulle ni ta det när okända folk kommer och gullar m er bebisar. Menar inget illa med det, men gillar inte när någon jag KNAPPAST känner kommer och gullar m min son... Jag skulle aldrig våga gå fram till nån okänds bebis och plötsligt gulla med den. Har det hänt er? Såifall, berätta!

• Svar på tråden Klapp på kinden av okända folk????
  • Bebis

Japp varenda gång jag e på Ica o står i kön, 95% av gångerna börjar personen bakom leka med Ludde.. men men han e ju så söt så man får väl stå ut

• Avelyn

Det har inte hänt mina barn som bebisar men min 5 åring brukar folk nypa i hans runda kinder.. tack och lov så protesterar han högljutt och ber dem lägga av.. tycker alltid synd om stackarn-

Nej fy för folk som behandlar barn och bebisar som de ser som hundar eller katter som man kan klappa litet.. en vän eller en släkting.. ok.. men främlingar.. det är inte alls kul.. förstår dig.

• Tjaa

Bebis.
    Jo min son är oxå jättesöt och man är stolt men när folk kommer och gullar m en, tycker att man ska typ fråga om bebisen och så lite först innan man gullar m dom.

• Mamin

Jag har satt ett Rör mig ej hjärta på vagnen.. Sen brukar jag säga ifrån om folk ska ner med sina händer i vagnen. Visst är det trevligt att dom tycker att Clara är söt men det är inte ok att vara upp i ansiktet.

• Makaroner

Folk var på Emil här också när han var liten och låg i vagnen. Granntanten stack ner en Twix åt honom också när vi åkte i hissen. Men det är oftast gamla människor som kommer fram och vill gulla med bebisarna tycker jag.

• mippe

Jag blir mest glad när någon visar min son uppmärksamhet. Han med för den delen! Världens slusk skulle ju knappast (av rent bakteriella skäl) få klappa på honom men så länge det inte är det så tycker jag att det är en positiv bild av världen som förmedlas till lilleman!

• SC o EP

Håller med Mippe! Tycker också att det är kul om folk visar min son uppmärksamhet och han har aldrig verkat ha ngt emot det.
    Han har alltid gett folk som gullat med honom ett solskensleende!

• Kickans mamma

kul om de snackar o gullar med Kickan men när hon var pytte liten (prematur) o jag första gången skulle ta tåget såkomtvå tjejer böjde sig ner i vagnen o pussade henne. det var inte lika uppskkattat. dessa två tjejer delade sen ut tiggarlappar på tåget. mig fick de iaf inget av!

• Viran

Jag skulle aldrig sätta upp en rör ej skylt på vagnen tycker att de ser hemska ut. Men om någon, när de var små skulle sticka ner händerna så skulle jag säga till. Nu när de är lite större gör det inget. Men det har aldrig hänt varken nu eller då att någon gjort det, även fast det känns som om man är cirkus ägare när man är ute med twins...

• Cannery Row

Mippe:

Precis! Att någon utomstående visar mina barn vänlighet och uppmärksamhet är något som jag vill att de ska få känna på. Givetvis finns det gränser, men jag vill att mina barn ska bli/vara nyfikna och vänliga människor och någonstans måste man börja!

• Vilmagbg

När sonen var helt nyfödd tyckte jag det var lite jobbigt när okända människor skulle ner i vagnen och peta på honom.
    Jag var livrädd för att han skulle bli förkyld.
    Men när han vuxit till sig tyckte jag det kändes mer okey.
    Min son (nu 1 år) blir dessutom överlycklig om någon pratar med honom.

• Viran

Cannery Row: bra skrivet precis så tycker jag!!!

Svar på tråden Klapp på kinden av okända folk????