• Jossan

köra om klädkammaren till kontor?

Jag funderar på att inreda klädkammaren till kontor när jag startar mitt företag.
    Klädkammaren är liten 105*90 cm på en av 90 väggarna finns en dörr.

Vad kan man måla för färg för att det ska verka större?

vilket skrivbord är bäst får tillverka ett själv men ett som är normal högt med en riktig kontorsstol till
    eller ett som är så det passar till en barstol alltså mer ett bord som man både kan sitta på och stå vid.

vet inte om skrivbordet ska vara njurformat eller så.

Jag vet ännu inte om jag ska skaffa en laptopp eller en vanlig dator med platt bildskärm. Jag vet iaf att jag ska ha en multiskrivare så jag kan göra reklamblad etc själv

fler tips och ideer?

kram J

• Svar på tråden köra om klädkammaren till kontor?
  • Mar1lyn

Jag har också gått i de tankarna att stoppa in datorn i en av våra klädkammare!

Jag tror att det är bra att har vitt på väggarna eftersom det kommer att vara lite trångt och då är det nog bra att ha så ljust du bara kan där inne! Skaffa en bra lampa också, Sen har jag en stor växt vid min dator, för det känns lugnande. Sen kan du ju inreda med någon fin tavla ovanför skärmen. Hyllsystem är nog ett måste m tanke på utrymmet.

Lycka till!

• JennyL25

Hejsan

vi har redan gjort om våran smala klädkammare till kontor, skönt att få undan datan från sovrummet tycker jag.

Vi har dock inte hunnit måat på vägarna men skulle nog själv ha valt vitt. Vi har satt två hyllor ovanför datorn men ska sätta fler på sidan om. I ett hörn bredvid datorn så har sambon gjort en liten listhylla där skrivaren står.
    Vi hade redan tre hyllor i klädkammaren sedan förut så det är ju bra.

Har en tavla bredvid med en karta på ,ska nog ta kort pådetta när allt ör klart och du kan se själv. *ler*

• Jossan

vi har 2 hyllor redan i klädkammaren.. min nästa projekt måste nog vara att tömma den för just nu är den fullpackad med saker.. *S*

har ni köpt skrivbord eller tillverkat eget`?

kram J

• Knyttet och K

Vi har gjort om en klädkammare till kontor. Vi har satt upp väggskenor för konsolhyllor på kortväggen (www.elfa.com/userimages/400310_A_Shelving_system_wallband.jpg). Vi har satt ett 60 cm djupt hyllplan som skrivbordsskiva (så småningom ska det bli en utdragshylla för tangentbordet under den) och tre smalare hyllplan ovanför för böcker och pärmar. Funkar jättebra. Har tyvärr ingen kamera hemma, annars hade jag kunnat lägga ut en bild.

• Poena

Jag skulle nog gjort ett hörnskrivbord längst in i klädkammaren, just eftersom det är så praktiskt med härnskrivbord, man får plats för mycket, får en riktig ergonomisk ställning osv jämfört med att klämma in det längs sidan. På så sätt får du även ett litet fritt utrymme precis innanför dörren. Är man lite händig kan man köpa bänkskivor från ikea och såga till precis som du vill ha det. Sedan fäster man det med ett par lister i varje ände så slipper man ben under bordet.

Under skrivbordet skulle jag nog ha ett par lådhurstar på hjul
    ex denna som man kan ha datorn i också www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&productId=11471&langId=-11&parentCats=10121*13793
    och denna med många lådor
    www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&productId=21038&langId=-11&parentCats=10121*13793

Över skrivbordet skulle jag satt konsollhyllor som du fått tips om innan.

På väggarna hade jag valt en ljus, men varm färg. Belysning är jätteviktigt för att det inte ska kännas trångt. Bra med allmänbelysning men även punktbelysningar.

En garderobsblomma eller två gör det mer hemtrevligt också!

• Jossan

knyttet med K
    låter smidigt..

poena något tips på ljus varm färg.. är nog inte så förtjust i just vitt...ser rätt trist ut med vitt..
    jag tänkte sätta lampor under hyllorna som redan finns..

jag kan ta ett kort när det är tomt.. får plocka ur det på tis då jag har sambon hemma som kan vakta Onis

kram J

• Knyttet och K

Ja, för oss funkar det jättebra. Det blir mer plats också eftersom man slipper bordsben. Vi har en lådhurts också under skrivbordsskivan, men det kan nog bli lite trångt om din klädkammare bara är 90 cm bred (vår är 120 cm). Vi har målat väggarna vita för att det inte ska vara så mörkt därinne och så har vi bytt ut dörren mot ett draperi. Jag skulle nog dessutom överväga laptop om jag var du. En stationär dator tar rätt stor plats...

• Jossan

knyttet med K
    Om jag ska ha en stationär dator vilket jag inte bestämt än så tänkte jag antingen köpa en sådan hurt på hjul för hårddiskar (den översta av peoneas länkar ovan här) eller fästa hårddisken under bordskivan
    sen hade jag nog tänkt att isåfall ha en platt bildskärm som inte tar mycket plats. och ett utdragbart tangentbord alt ha ett tangentbord som är sladdlöst.

tyvärr måste dörren vara kvar då jag kommer ha mycket viktiga saker där och det finns barn här som inte förstår mitt och ditt och jag vill gärna ha datorn hel oxå.. däremot när jag är där inne så stänger jag inte dörren utan jobbar jag så är dörren öppen

kram J

• Elite

Jag hade valt en äggskalsvit färg, dvs inte helt kritvitt, möjligtvis sandfärgat om du inte gillar alldeles för ljusa färger. Sen hade jag satt ett hörnskrivbord längst in, som Poena sa, och målat en fondvägg i en lite mörkare varmare färg på den vägg som är längst in. Det får rummet att se lite längre ut och det känns inte som att man sitter i en kartong.
    Sen hade jag satt konsolhyllor för att ha så stor del av golvet som möjligt fri och köpt en massa lådor och pärmar att ställa på hyllorna (ÄLSKAR sånt!!)

Hoppas att det löser sig bra för dig! Lycka till!

• Jossan

Nu har jag faktiskt städat ur klädkammaren..
    jag har funderat på 2 alternativ antingen ett trekantigt bord eller ett hörnbord som många här tyckte.. kruxet med ett hörnbord är att op ena väggen blir bordskivan 50-60 cm och på den andra sidan blir den bara 20 cm.. pga att dörren sitter 20 cm från den andra väggen..

funderade på ljus syren eller sandfärgad.. men jag vet inte än vi får se.. blir inget gjort förrns i slutet av månaden.. ska kolla på ikeas fyndlager om dom har några bänskivor för en billigare penning.. ska lägga in en bild i galleriet på den tomma klädkammaren så får vi se om ni har fler förslag

kram J

Svar på tråden köra om klädkammaren till kontor?