• Jozy

Avfärga håret själv?

Ja är det att rekomendera?Hur gör man isåfall?Eller är det bättre å gå till frisören?Men är inte dyrt? och hur ser egentligen håret ut efteråt?

• Svar på tråden Avfärga håret själv?
  • Imox

jag har avfärgar håtet när det har varit mörk för att sen färga en ljusare färg..
    men avfärgningen gör inte så du får tillbaka din normala hårfärg varken hemma eller hos frisören... vad e det du vill göra??

• Jozy

Ok,ja alltså jag har rött å svart i håret nu,och det har blivit utväxt,och det är ju väldigt svårt å färga över det svarta...det är mitt problem...vill ha brunt med ljusare slingor...

• Lii1

Jag har använt avfärgning flera gånger hemma,sen blonderat efter.. funkat super bra

• Jozy

ok vilket märke har du använt?och hur gör man,är det typ på samma sätt som när man färgar håret eller?

• Gakka

Är frisör och rekommenderar INTE att göra avfärgning hemma, om du färgat med rött och svart innan. Det är nog svårt att få bort för oss frisörer som har bra grejer! Oftast slutar det ändå med att man får gå till frisören efter att ha prövat själv och misslycats, och då blev det ju lika dyrt i slutändan ändå!
    Där jag jobbar tar vi 510:- för avfärgningen och sen tillkommer infärgningen, med kostnad beroende på va du vill göra sen... Man JAG tycker personligen att det är väl investerade pengar för ett snyggt reslutat istället för knallorange...

Svar på tråden Avfärga håret själv?