• Komzi

Bilder på era hemmagjorda dopkort!

Nu är det snart dax för dop här o jag har INGEN aning om hur jag ska fixa inbjudningskorten! Till min första son hade vi planerat att göra fotavtryck men det gick inte, han va inte stilla en sekund, inte ens i sömnen så det ger jag mig inte på igen!
    Jag VET att det är många här inne som scrappar osv o nån måste väl ha fixat ihop några dopkort som jag kan få titta på?

Tack! =)

• Svar på tråden Bilder på era hemmagjorda dopkort!
  • annoo

hjälper dig att puffra upp tråden för jag är också nyfiken ska ju också ha dop snart & jag vill ju så gärna göra personliga dop inbjudningar. Så hoppas du får några svar

• Gotlänningar

Jag vill oxå se hemagjorda kort!!! Ska dock ha namngivning istället för dop, men det spelar ju ingen roll!
    Scrappar lite själv, men vill ha inspiration...

• Gotlänningar

Hemmagjorda, ska det såklart stå!

• Lia och bäbisen

Åh, jag har inga foton på mina, men jag kan förklara...har gjort det i en annan tråd, ska se om jag kan kopiera...

• Lia och bäbisen

Jag gjorde ett väldigt fint men enkelt inbjudningskort till min dotters dop. Riiiktigt nöjd!
    Så här såg hennes ut, självklart kan ni ju välja egna färger =)
    (grejerna inhandlade i scrapbook handel)

-Botten är ett rosa papper ca 10x15 cm.
    -Typ mitt på det rosa pappret (eller kanske liiite längre neråt) fäster jag fast ett vitt transparent papper, typ 7x10 cm då kanske. Detta papper fäster man bara i de fyra kanterna med små minibradz (fråga i handeln om du inte vet avd det är!)

Nu är grunden gjord.

-Själva inbjudningen skrev jag på ett litet rosa papper (lagom stort för att gå in i "fickan" det blir när du fäst det vita pappret! Jag skrev på baksidan det jag ville ha sagt, och på framsidan av det lilla kortet satte jag en stämpel där det stod "bäbis" på. Det syntes ju då genom det transparenta...
    -För att mottageren lätt ska få upp kortet från fickan fäste jag ett dubbelvikt litet band(som det stod babygirl på) med en bradz. Detta sattes ju då högst upp på kortet så det stack upp ur fickan.

Väldigt enkelt att göra och det blev suuuuperfint! Har tyvärr inget foto, men försök att tänka hur det ser ut! =)

• orzia1

Vill också se olika dopkort

När andra drar Trisslotter me hus & jobb & barn så skrapa jag fram: cancer, cancer, & ett +
  • orzia1

Det låter som det blev jättefint

Lia och bäbisen skrev 2008-02-13 22:42:36 följande:
    Jag gjorde ett väldigt fint men enkelt inbjudningskort till min dotters dop. Riiiktigt nöjd!Så här såg hennes ut, självklart kan ni ju välja egna färger =)(grejerna inhandlade i scrapbook handel)-Botten är ett rosa papper ca 10x15 cm.-Typ mitt på det rosa pappret (eller kanske liiite längre neråt) fäster jag fast ett vitt transparent papper, typ 7x10 cm då kanske. Detta papper fäster man bara i de fyra kanterna med små minibradz (fråga i handeln om du inte vet avd det är!)Nu är grunden gjord.-Själva inbjudningen skrev jag på ett litet rosa papper (lagom stort för att gå in i "fickan" det blir när du fäst det vita pappret! Jag skrev på baksidan det jag ville ha sagt, och på framsidan av det lilla kortet satte jag en stämpel där det stod "bäbis" på. Det syntes ju då genom det transparenta...-För att mottageren lätt ska få upp kortet från fickan fäste jag ett dubbelvikt litet band(som det stod babygirl på) med en bradz. Detta sattes ju då högst upp på kortet så det stack upp ur fickan.Väldigt enkelt att göra och det blev suuuuperfint! Har tyvärr inget foto, men försök att tänka hur det ser ut! =)
    När andra drar Trisslotter me hus & jobb & barn så skrapa jag fram: cancer, cancer, & ett +
  • Alle

Jag började göra till Dotterns dop idag. Kan ta bilder i morrn och lägga upp

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
Svar på tråden Bilder på era hemmagjorda dopkort!