• amomentlikethis

Hur lång tid innan postafen börjar verka???

är gravid i vecka 7 å mår så illa!!

tog en postafen vid 5 i 12, men den har inte börjat verka än.

hur lång tid tar det? å finns det fler som ätit dom å mått bättre av dom?

• Svar på tråden Hur lång tid innan postafen börjar verka???
  • Joje

Usch vad jobbigt!

Det står ju på förpackningen att man ska ta en tablett 1 timme innan resan, så jag antar att det tar ca 1 timme. Det kan ju också vara så att dem inte hjälper på dig, du kanske behöver starkare läkemedel. Ring BM och hör vad hon har att säga. Du ska inte behöva gå och må så dåligt i onödan.

För mig funkade tabletterna inom 1 timme, men jag mådde inte JÄTTEILLA.

• Eppe

För mig funkade de inte alls. Verkar vara väldigt individuellt.

• Hugo Boss

Postafen funkade inte alls för mig..min räddning blev Lergigan, den kan jag verkligen rekomendera!! hör med din BM om du kan få sådana utskrivna..

tiden som var gick snabbt..men tiden i nuet går sakta...fast snart är det maj =)
  • amomentlikethis

jag ska till min läkare vid 14.00 å diskutera mina övriga mediciner med honom. kanske man kunde ta upp det med honom då!

det är så illa att igår när jag skulle ge min son på 14 månader kvällsmat så fick jag spänna fast honom i stolen å springa å spy 4 ggr! resten av tiden stod jag ute på balkongen, när han tuggat klart så gick jag in å gav honom en till tugga å sen fick jag gå ut igen...

mat luktar inte gott för tillfället...

• Thessia

jag mådde jätte dåligt fram till v.20 ungefär och på mej hälpte dom inte alls utan dom kom upp igen, testade allt men inget funka.... kanske inte låter så kul att höra...

Elias 070628
  • Hugo Boss
    amomentlikethis skrev 2008-02-12 13:04:25 följande:
    jag ska till min läkare vid 14.00 å diskutera mina övriga mediciner med honom. kanske man kunde ta upp det med honom då!det är så illa att igår när jag skulle ge min son på 14 månader kvällsmat så fick jag spänna fast honom i stolen å springa å spy 4 ggr! resten av tiden stod jag ute på balkongen, när han tuggat klart så gick jag in å gav honom en till tugga å sen fick jag gå ut igen...mat luktar inte gott för tillfället...
    ja passa på att ta upp det med läkaren då...det finns lergigan (som man även sover gott på) sen finns det lergigan comp som man blir piggare av...
    tiden som var gick snabbt..men tiden i nuet går sakta...fast snart är det maj =)
  • amomentlikethis
    Tessulago skrev 2008-02-12 13:07:02 följande:
    ja passa på att ta upp det med läkaren då...det finns lergigan (som man även sover gott på) sen finns det lergigan comp som man blir piggare av...
    tack för tipsen! ska prata med honom å se om det finns något man kan få!

ska kila iväg nu...
  • amomentlikethis

då var man hemma igen... tror att postafenen börjat verka, för jag kunde till å med få i min en smörgås på stan! =)

läkaren tyckte jag skulle fortsätta med postafen ett tag till å hjälper det inte så skulle han skriva ut "må illa plåster".

ska passa på att ge lillman middag nu medans man står ut med matlukten =P

• johannaringer

Jag kan tipsa om att ta postafen direkt på morgonen. Jag började oftast inte må illa förrän efter någon timme, och om jag hade tagit postafen innan så mådde jag inte illa alls. Jag provade att ta postafen efter att jag redan börjat må illa och då tog det flera timmar innan det verkade. Ät i förebyggande syfte alltså!

• amomentlikethis
    johannaringer skrev 2008-02-12 17:13:45 följande:
    Jag kan tipsa om att ta postafen direkt på morgonen. Jag började oftast inte må illa förrän efter någon timme, och om jag hade tagit postafen innan så mådde jag inte illa alls. Jag provade att ta postafen efter att jag redan börjat må illa och då tog det flera timmar innan det verkade. Ät i förebyggande syfte alltså!
    jag hade tänkt det =)

ska ställa klockan 1-2 timmar innan jag ska upp å då ta tabletten å hoppas på att den hunnit börja verka till jag ska upp =)
Svar på tråden Hur lång tid innan postafen börjar verka???