använder du echinacea vid förkylning?
Använder du Echinacea -preparat när du är förkyld?
Och tycker du att det hjälper?
Använder du Echinacea -preparat när du är förkyld?
Och tycker du att det hjälper?
Ja, jag har både brustabletter och vanliga tabletter och de hjälper helt klart! Har även testat Esberitox tidigare men tyckte inte att de hjälpte alls och dyra är de dessutom.
Nej.
Nix. När jag hittat en empirisk studie som övertygar mig om att det gör skillnad så ska jag börja
Nej de gör jag inte.
Det kan vara så att det är "tron" som hjälper men så länge det hjälper så tror man ju! När jag var liten blev jag friskare från förkylningar om jag fick sockerdricka och Marie-kex... det var en granne som lurade mig, men det fungerade ju!
Just nu under graviditeten har jag inte använt det. Men innan använde jag det flitigt om jag hade känningar. Och det funkar, hade inte varit riktigt förkyld på två år. Nu däremot har jag åkt på varje förkylning.:(
Jo det med.:) men man brukar bli mindre förkyld med naturläkemedel, eller så ä rdet inbillning.:) men är det inbillning så funkar det med.:)
ja, *innan* det bryter ut. det fungerar för vår familj.
nej
Ja, absolut! Och nu har det kommit nya vetenskapliga rön som säger att det är verksamt mot förkylningsvirus, så nu slipper vi höra att man måste tro på det för att det ska hjälpa.
Japp !!! har alltid echinaforce-droppar hemma, som vi tar.. 40 droppar i ett halvt glas vatten, när vi i vår familj känner att förkylningen är på gång.... och ibland i ett glas med c-vita-brus... Helt övertygad om att det är verksamt... kan ha ont i halsen på kvällen, och det är som bortblåst på morgonen....
Och skulle ändå en förkylning bryta ut, så blir man av med eländet på nån dag bara..... funkar på alla i vår familj....
Echinagard är rena trolleriet! Trodde inte på sånt förr i tiden, men nu har jag blivit överbevisad tillräckligt många gånger...