• juli82

Smackar och sprattlar på natten!!!

Hej Hej! Har en dotter som är 6v nu. Hon får ersättningg då jag inte fått någon mjölk i mina bröst och inte kan amma.
    Hon får skrik anfall på kvällarna mellan 8-11 och sen somnar hon alldeles slut av allt skrik, som vi antar är pga magknip. Vi ger henne miniform och sempers ersättning, den som ska vara lite snällare för magen. Men när hon somnat på kvällen så sprattlar hon och liksom smackar och gör konstiga ljud!!! Vad är det? Gör dem så??
    Kram Nybliven mamma

• Svar på tråden Smackar och sprattlar på natten!!!
  • korven72

Hehe dom låter så! Min dotter är 8 veckor nu och har låtit sen hon föddes. Vi har jättesvårt att sova när hon mojsar. Det känns dock som ett konstigt problem när man hör vänner som har kolikbarn som SKRIKER hela nätterna =)

• L8as

Första tiden är ju barnen extremt beroende av närhet. Jag vet ju inte alls hur mycket du sitter med din lilla bebis, men det kanske kan vara så att hon saknar din värme o närhet? (jag kan ju ha helt fel)
    Ibland kan ju även skriket vara helt enkelt, att hon är mera hungrig. Om din dotter är lite känslig i magen så skall man ju försöka att inte "dutta" allt för mycket med maten då magen aldrig får vila.
    Att hon smackar är nog bara deras väldiga sugbehov, sprattlet e inget konstigt, barn ligger sällan stilla.
    Vi gav vår lille son napp redan på BB och den hjälper honom att bli av med sugbehovet, ger honom trygghet och nu lite längre fram (han är idag 6 månader), ett tecken på att nu är det dags att sova.

• juli82

Skönt att höra någon mer som låter så.... Man blir ju lite nojig... Ja man ska vara GLAD att hon inte skriker på natten..... Men varför låter de bara så på natten och inte på dagen när de sover?

• juli82
    Svar på #2

Går ofta med henne i baby björnen vilket hon älskar... Men när man ska lyfta över henne till sängen blir hon inte så glad.... Får ha henne tätt intill mig! mysigt men varmt :)
Svar på tråden Smackar och sprattlar på natten!!!