• Angelstorm

Tror att hunden brutit svansen?

Grejen är att han alltid viftar med svansen å den brukar ju stå upp rätt ut (cockerspaniel) när han viftar... men idag så har han inte viftat alls, den står rätt ner, ser typ... död ut? Har aldrig sett det förut å då har vi haft honom i 3 år så man vet ju att något är fel. När han ska sätta sig ner så tar det en stund eftersom han verkar få ont när han sitter på svansen. Är det någon som råkat ut för detta? Väntar på att pappa ska komma hem å ta en titt, men hur vanligt är det att en hund bryter svansen, å hur yttrar det sig?

• Svar på tråden Tror att hunden brutit svansen?
  • iii

Det har hänt mig innan faktiskt, fast det var en stor hund med lång svans som han alltid slog i överallt när han viftade på den. Så den bröts en gång faktiskt. Det är sånt som händer. Men man får ändå åka till vet och kolla så att man är säker

• lilla fiddeli

det som slår mej när jag läser din berättelse är att din hund har fått vattensvans.
    Jag har tidigare haft en cocker o han blev tretton år, o hade aldrig vattensvans... Men en av mina rottweiler har haft det.
    Vattensvans kan hunden få när det e kallt ute eller om svansen blir blöt o "fryser"... normalt tar det ett par dagar innan svansen blir normal igen, o tills dess hänger den som om den vore av...
    om det e vattensvans så ta en handduk o massera/gnugga svansen efter att ni varit ute....
    Du får skriva o berätta hur det går för den lilla stackaren sen....

• Angelstorm

Ja, vi bokade tid till vaccination imorgon å är svansen fortfarande så som den är nu så har vi även reserverad tid för undersökning.
    Läste också om vattensvans... Det verkar inte som han har någon känsel nedanför svansroten så det är det som oroar mig, men vi får veta mer imorgon.

• hmcc

Håller med, det låter som en typisk vattensvans.

Om jag förstår det rätt så är det ofaerligt, men det gör hemskt ont.

• lilla fiddeli

hur har det gått??? vad va det??

• Angelstorm

Var precis där å han skulle ju som sagt vaccineras, vilket inte alls blev idag, då han istället fick 3 sprutor pga infektion i analsäckarna. Ska tillbaka nästa vecka, men han ska gå på medicin i 5 dagar nu så hoppas det går över.

• lilla fiddeli

hoppas det går över!!!!

• chacha

säkert vattensvans....min boxer har haft det flera gånger.

• Angelstorm

Det står ju vad det är, var med honom hos veterinären idag. Att svansen hänger är just för infektionen, så det är inte "riktig" vattensvans.

Svar på tråden Tror att hunden brutit svansen?