Vilken BVC ska jag välja på Kungsholmen, Stockholm?
Hej, jag väntar mitt första barn i mars och ska nu välja till vilken BVC vi vill tillhöra. Är det någon som kan tipsa om ett bra BVC på Kungsholmen i Stockholm?
Hej, jag väntar mitt första barn i mars och ska nu välja till vilken BVC vi vill tillhöra. Är det någon som kan tipsa om ett bra BVC på Kungsholmen i Stockholm?
Har inget svar tyvärr, men blev lite förvånad av din fråga. På Södermalm tillhör man automatiskt en bvc. Trodde det var samma i hela Stockholms stad.
Vi tillhörde St Eriks BVC (på Fleminggatan)och var nöjda.
Tack för era svar. Jag tror nu att jag har bestämt mig för att tillhöra Sankt Eriks till att börja med och sen ev byta då Barnmorskorna Västermalm öppnar sitt BVC till sommaren.
OK..en dum fråga kanske, men hur tar man reda på vilken BVC man tillhör?
Vi går på Serafen på Hantverkargatan och är nöjda med dem! Vi fick inte välja utan man blir tilldelad det BVC man tillhör så att säga, beroende på var du bor. Så var det i alla fall förra året.
Jag bor på Sysslomansgatan. Vet nån vilken man tillhör då?
OK jag har 112 41 :) nån mer som har samma?
Jag har en släkting som jobbar på Serafen och de är jätteduktiga där! Kan varmt rekomendera dem!! Man kan välja att gå hos dem även om man inte "tillhör" dem har jag förstått.
Ok då kanske jag ska välja Serafen istället.
Nu får man välja vilken BVC man vill gå till, det behöver inte vara den man tillhör. Precis som att man får välja själv vilken husläkare man ska ha.
Kattski, du kan ringa Vårdguiden och fråga vilken du tillhör, alternativt höra vilka BVC som ligger i ditt område och välja en annan om du vill och i mån av plats.