Frysta hallon i frysen. Vad göra?
Vad ska jag hitta på & göra med dem?
Ingen paj, det gör jag alldeles för ofta!
Vad ska jag hitta på & göra med dem?
Ingen paj, det gör jag alldeles för ofta!
man kan lägga dem i vattnet som is när man äter middag!
Tänkte mera på ngt bak tips
Men tack iaf!
milkshake, glass (vispa grädde och ha i dem tillsammans med florsocker) eller äta dem som de är
ha det till mjölk, glass, youghurt eller fil, jättegott!
Mjuk bärkaka med hallon?
Muffins med philadelfiaostfyllning och hallon i kanske? Smakar som morotskakeglasyr och gör sig perfekt till hallonen som är syrliga.
www.dagensmuffin.se finns receptet.
Gör en god chokladtårta och ha dem som tillbehör - jättegod kombination.
Jag har ett recept på en typ av glasstårta med hallon och vit choklad - superkrånglig att göra men det finns nog inget godare...
Kokboken heter "nästan vegetariskt". Kanske nån annan som har just den och kan ge dig receptet för min ligger nedpackad i ett förråd
Jatack :)
Ge mig recept
Bärkaka
100 g smält svalnat smör
2 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vanlijsocker
2 ägg
Röres ihop (ej vispas)
Ta en form med löstagbar kant och lägg smörpapper i botten. Smörj och "bröa" formen. Häll i smeten.
Lägg 2-3 dl bär ovanpå.
Grädda i 175 grader, 30-35 min i nedre delen av ugnen.
Pudra florsocker över kakan innan servering.
Bästa desserten:
Lägg frysta hallon i en liten ungsfast skål (kan även göras för många personer i en enda stor form) och riv mandelmassa över. In i ugnen på 175 grader tills mandelmassan fått färg.
Smält vit blockchoklad (ca en kvarts del per person) och blanda ihop med lika stor del naturell yoghurt/creme fraiche och lägg ovanpå hallonen.
uuuuunderbart!! sött mot syrligt
Ingen mera som har nå roligt förslag?
Kolla i min receptblogg, där la jag precis in ett supergott recept på en "kaka" med hallon i. Den är supergod!
Ingen mera som kan dela med sig alltså?
Smoothie:
Vaniljyougurt
frysta hallon
banan
Mixa dem med socker och en skvätt vatten till en sås och ha till plättar *supergott* Vill man lyxa till det riktigt kan man även ha en klick vispgrädde eller vaniljglass till *mums*
Jag gjorde något jätte smaskigt i helgen!
Vispa vanlijvisp och ha i hallon och vispa det så det bli som en "kräm" Toppa med några hallon och riven choklad.
jag brukar mixa frysta hallon med lite socker o lite vatten stavmixer, piff så har du världens godaste sorbet!
Här är mitt favoritrecept på hallon-kokosmuffins.
3 1/2 dl vetemjöl
2 dl socker
2 tsk bakpulver
2 tsl vaniljsocker
1 dl grädde eller mjölk
2 ägg
100 g smält smör/margarin eller olja
3 dl hallon
1 dl kokosflingon
Blanda alla torra ingridienser och rör ner resten.
Fördela degen i muffinsformar.
Grädda i 200 grader 15-20 min.
värm dom och ät dom med vaniljglass eller gör en milkshake