• Kall öl

"du er veldig pen da"

Vad betyder det? Typen bor i Norge så jag antar att det är norska?

Ei tippa tapa! *skåål*
  • Svar på tråden "du er veldig pen da"
  • mee2

du är väldigt söt betyder det

• Kall öl

Men lol...

Tackar

Ei tippa tapa! *skåål*
  • norgesessan

snygg översätter jag det till...söt är söt, vacker är vakker.

Emil 03 och Jonathan 05
  • Kall öl
    norgesessan skrev 2008-02-12 17:31:44 följande:
    Ok, tnx!
    Ei tippa tapa! *skåål*
  • mee2

enligt min väninna i norge betyder pen= söt/fin dom har ordet vakker å sexi oxå

• mee2
    norgesessan skrev 2008-02-12 17:31:44 följande:
    ser att du e född i norge hehe så du borde ju veta, konstigt att hon säger att det betyder fin/söt men alla kanske tolkar det olika lr??
  • Kall öl

Norska är ett mysterium. Men det är något positivt iallafall?

Ei tippa tapa! *skåål*
  • mee2

hehe jepp positivt är det iallafall

• Kall öl

Brabra

Ei tippa tapa! *skåål*
  • norgesessan

men det är ungefär lika...men vi har vacker och söt med Styggfin finns också (fulsnygg), men det har jag sälv aldrig använt. Använd det inte tillbaka, för jag tror inte det användes överallt

Om en kille säger vi du er så fin, han er så fin. Det kan en kille säga om en tjej med.
    Pen tycker jag en kille säger om en tjej, men det finns säkert båda och..

Emil 03 och Jonathan 05
  • Kall öl
    norgesessan skrev 2008-02-12 17:47:40 följande:
    men det är ungefär lika...men vi har vacker och söt med Styggfin finns också (fulsnygg), men det har jag sälv aldrig använt. Använd det inte tillbaka, för jag tror inte det användes överalltOm en kille säger vi du er så fin, han er så fin. Det kan en kille säga om en tjej med. Pen tycker jag en kille säger om en tjej, men det finns säkert båda och..
    Ok, tack Så jag kan inte säga tillbaka "du er pen du med" för det skulle låta som typ engelskans handsome?
    Ei tippa tapa! *skåål*
  • norgesessan

jo, du kan säga det, men testa fin istället...med långt i...fiiiin. Fast allt går, det är så många olika dialekter i norge, så inget är fel..vad pratar typen för dialekt?

Emil 03 och Jonathan 05
  • Kall öl
    norgesessan skrev 2008-02-12 20:43:53 följande:
    jo, du kan säga det, men testa fin istället...med långt i...fiiiin. Fast allt går, det är så många olika dialekter i norge, så inget är fel..vad pratar typen för dialekt?
    Ah ok... Tack. Jag vet inte har bara telat med honom på msn... tror han bor i Oslo iaf
    Ei tippa tapa! *skåål*
  • norgesessan

Nästan som jag..men dom i oslo pratar "finare" än jag...vissa av dom iallafall..(dom snobbiga). JAg föddes faktiskt i oslo, men vi flyttade därifrån snabbt nog till att jag inte fick en sånn dialekt..

Emil 03 och Jonathan 05
  • Kall öl

Haha jag förstår!

Ei tippa tapa! *skåål*
Svar på tråden "du er veldig pen da"