• 79Ninni

Bor i Göteborg men vill föda i Varberg

Är det någon som vet hur det funkar om man vill föda på annan plats än där man bor? Jag vill föda i Varberg då jag har hört att det ska vara väldigt bra där, men jag bor i Göteborg. Jag kan absolut tänka mig att föda i Mölndal också men om det är fullt där när det är dags för forlossning så skickas man till Östra och där vill jag absolut inte föda då jag har hört mycket dåligt om det.

Undrar alltså om någon har erfarenhet av eller vet hur det funkar om man vill föda i ett annat landsting än ens eget?

• Svar på tråden Bor i Göteborg men vill föda i Varberg
  • Champagne

Det går jättebra Har själv fött i Hallands län trots att jag tillhör Skåne. Se bara till att du har alla papper med dig dit

• 79Ninni

ok, tack för ditt svar!!

• Smulu
    79Ninni skrev 2008-02-12 18:02:22 följande:
    Är det någon som vet hur det funkar om man vill föda på annan plats än där man bor? Jag vill föda i Varberg då jag har hört att det ska vara väldigt bra där, men jag bor i Göteborg. Jag kan absolut tänka mig att föda i Mölndal också men om det är fullt där när det är dags för forlossning så skickas man till Östra och där vill jag absolut inte föda då jag har hört mycket dåligt om det. Undrar alltså om någon har erfarenhet av eller vet hur det funkar om man vill föda i ett annat landsting än ens eget?
    Hmmm nu blev jag ju lite orolig, bor ju närmast Östra, men man vill ju ha så bra bemötande som det bara går när det är dags.

Hur får man egentligen veta vilka BB som är bra?
  • Champagne

Min faster är barnmorska och hon sa att Varberg är bland de bästa i landet (bästa enligt henne). Hon jobbar INTE i Varberg ska tilläggas .

• burnisen
    Smulu skrev 2008-02-12 19:42:31 följande:
    Hmmm nu blev jag ju lite orolig, bor ju närmast Östra, men man vill ju ha så bra bemötande som det bara går när det är dags. Hur får man egentligen veta vilka BB som är bra?
    Men nej bli itne orolig!! Födde själv på Östra och jag är jätte nöjd! Valde det från början pga att man har stöst chans att få enkel rum där så pappan får stanna, bra bemött och blev bra omhändertagen!! jag tror att allt beror på vem man  får som tar hand om en å de kan slå fel på vilket BB som helst!! Föder i juni igen och åker såklart tillbaks!!
    .?:*¨¨*:?.Alvin ska bli Storebror i Juni BF 2/6 .?:*¨¨*:?.
  • MyDream

Mitt bästa tips är att gå på visning utav förlossningen både på östra, mölndal och varberg.
    Jag visste att jag inte ville föda på östra,  funderade på varberg men när allt satte igång blev det mölndal. Nu väntar vi syskon och jag kommer absolut att välja mölndal igen.
    Jag hade aldrig fixat att sitta i bilen så länge som ner till varberg med tok onda värkar.

Svar på tråden Bor i Göteborg men vill föda i Varberg