• Helena23

Ni i vecka 38 hur mår ni??

Äntligen har jag kommit till vecka 38,,,o jag har haft lite känningar att ungen ska titta ut om en vecka,,,har haft gul,grön flytning nu är den genomskilig har konstant mensvärk och samandragningar det känns i alla fall skönt att det e nära nu hur känner ni er bara berätta roligt att höra andra i sama vecka berätta hur ni mår,,,kramizar från mig,,

• Svar på tråden Ni i vecka 38 hur mår ni??
  • Java2

Hejsan känner igen mig i allt du beskriver Helena 23 har precis samma "krämpor" hoppas att det betyder att det inte dröjer allt för länge till! Längtar som bara den efter den lill*! Sandra v.37+3

• JennyL25

Jag är ochså inne i v 38.BF 20:e maj.
    Börjar närma sig!!!!!Men tidengår sååå sakta. Har börjat storstäda lägenheten för att få tiden att gå. Rensa garderober osv.

svårt att sova om nätterna har jag ochså. Kanske sover ca 45 min sedan vaknar jag av att jag är kissnödig. Jobbigt!!!!!!
    Tur att sambon inte är lättväckt.
    Har börjat få rejäla sd och förvärkar även på dagarna. Vet inte om slemproppen gåt ännu. Fick en grön flytning förut två ggr.
    Svårt att veta tycker jag eller vad säger ni?
    Kram Jenny i v 38

• smulan001

Har bf 19 maj! Har konstant med sammandragningar men inget mer vill hända!!! Bebben är fixerad sedan länge och trycker långt ner. Sover faktiskt ganska hyfsat, men man vaknar ju några gånger och måste på toa. Jag har 2 barn sedan tidigare (länge sedan) och har aldrig sett nån slempropp så det har jag ingen anoíng om hur det ska se ut!
    Kram till er alla - snart är det i alla fall dax! Smulan

• Helena23

Hahaha jag har också börjat stor städa i garderoberna för att det ska gå fortare...sen tycker jag att det e svårt att veta när slemproppen släpper och visst har jag ett helsike att sova på nätterna blir iblandd hur pigg som helst men min bebis var inte fixerad utan rörlig när jag var hos barnmoskarn i v 37 så man vet ju aldrig när den vill komma man får ta fram alla knep man kan för att sätta igång det och jag kan ju några stycken efter att fött innan,,,,kramiz

• hallonbåt

Ni vet väl att man kan få städnoja innan det är dags? Det är tydligen ett tecken på att förlossning är i antågande! Annars kämpar jag på med att få en dopklänning klar... ingen städnoja ännu här inte... *fniss*

Själv har jag sammandragningar ett par gånger i timmen (inget som gör ont dock), fick litelitelite blod på pappret häromkvällen men ingen slempropp i sikte... Sover sådär, är uppe många gånger per natt för att kissa, det är svårt att hitta en ställning som är skön... Bebisen sparkar på som bara den... är kanske lite otålig den också....

Snart har vi nog våra bebisar!

hallonbåt v 38 (37+2)

• Helena23

ja tänk om det e nära då man börjat få städ noja hade varit skönt om den ville komma ut men jag vill ju gärna hinna städa klart o det tar ju sin lilla tid ju nu när magen e så himla tyng phu men det dröjer nog ett tag till innan man får se den lille och vi vet ju att det får vi ju i alla fall när det väl händer det e bara att väna,,,min mensvär har i alla fall avtagit,,kramiz

• Dynah

Usch, gick in i vecka 37 idag och vill att min bebbe ska komma NU!!!
    Har haft städnoja de senaste veckorna, sammandragningar likaså, men med min tur lär det väl dröja in i det sista....
    Har aldrig varit så stor som nu...tom navel är ut och in...jag formligen LETAR efter slemproppen i trosan flera ggr varje dag...utan resultat hittills. Jag "känner" att min bebis är redo...det gör inget om den kommer 3 veckor tidigare. Ikväll ska jag på "Mamma Mia" - musikalen, sen är bebisen hjärligt välkommen när som helst!

• Helena23

Tja så tänkte jag också när jag var i vecka 37 fast jag ville nog helst att den skulle komma mellan vecka 38-39 men när man vill så hemskt mycket brukar det bli tvärt om och barnet kommer över tiden,,,jobbigt ju,,

• JennyL25

Hej
    Jag är i v 38.
    Har idag mått illa hela dagen nästan. orolig i magen ochså.
    Ingen slempropp i sikte heller.

• Maräng

Hej

Jag är i v 38 och har inte så mycket krämpor. Fick värkar en natt för ett par dagar sen, men de gick över efter en halvtimme, timme sådär. Annars är det lugna gatan. Inga slemproppar eller något sådant i sikte.

Lycka till allihop

Svar på tråden Ni i vecka 38 hur mår ni??