• Anonym

Vita flytningar som luktar sperma. Läcker jag fostervatten?

har fått för mig att fostervatten luktar sperma och mina flytningar luktar sperma. dock är de inte genomskinliga utan vita. behöver jag oroa mig? är i v19.

(hade det funnits nån chans att det faktiskt var sperma och inte flytningar/vatten så hade jag såklart inte frågat)

• Svar på tråden Vita flytningar som luktar sperma. Läcker jag fostervatten?
  • MirjaochJolinesMamma

Är troligen flytningar. Mitt vatten började läcka runt v.25-26, och de var genomskilniga.
    Men är du minsta orolig så be barnmorskan att kolla (eller ja, hon luktar!) känns mkt märkligt när de gör det! Alltså, när de luktar på trosskydden!

Lycka till!

• Miss Skellington

Fostervatten luktar sött och är inte vitt.

• Anonym

haha, luktar hon på trosskyddet!? hade jag ingen aning om! var det nån fara att du läckte vatten? gjorde de något åt det? jag ska på rutin-UL nu i veckan och då borde de väl se om det fattas vatten?

• Cotterpin

När mitt vatten gick så luktade det starkt av sperma..
    skulle nog kolla upp det!

• MirjaochJolinesMamma

Jag blev inlagd pga av läckande fostervatten + sammandragningar (sedan v. 20) med påverkad cervix. Barnet låg fixerat v. 26, vilket är ganska tidigt.
    Tösen föddes i v. 31 efter att ständigt ätit bricanyl + bricanylsprutor vid täta sammandragningar och strikt sängläge.

hoppas jag inte skrämmer dig! Men kolla upp det om du är orolig!

• Anonym

Oj, kanske ska åka in då? elelr så väntar jag till imorgon och ringde till MVC istället, misstänker att de på gynakuten bara kommer säga att jag ju ändå ska på UL på torsd. har inte så bra erfarenhet av dem, har varit orolig förut över att jag läckte vatten och då sa de att det kan de ju inte göra nåt åt ändå och jag ju ska på UL om 3v( fick göra ett UL då på specMVC och det läckte inget)...

• MirjaochJolinesMamma

bättre att kolla en gång för mkt!
    då det var mitt 1:a barn så upplevde jag att de tyckte att jag var "en nojjig första gångsmamma"! Med min andra grav. bemöttes jag på ett helt annat sätt!
    Men ring du till morgon!

• Anonym

tack för alla svar! Idag var jag på UL och allt såg bra ut ringde aldrig till MVC eller gyn igår, kände mig löjlig och nojig eftersom det inte var första gången.

Svar på tråden Vita flytningar som luktar sperma. Läcker jag fostervatten?