Vad hände på din möhippa?
Jag fick köra gokart, sjunga in en låt o dansa salsa men nu ska jag planera inför min väns möhippa o vill gärna veta vad era vänner planerade för er...
Jag fick köra gokart, sjunga in en låt o dansa salsa men nu ska jag planera inför min väns möhippa o vill gärna veta vad era vänner planerade för er...
Fick ta mej fram överallt på rullskridskor(sådana där gamla), jag fick sälja bildelar i marsipan(en pik eftersom jag inte har nåt körkort) Och så fick jag min första tatuering!
Sen var det givetvis massa god mat och avslut på puben!
Dom gjorde uppdrag till mig som jag skulle klara ett antal av för att slippa gå upp på en scen o göra framträdande (jag har scenskräck), så jag såg till att klara dom uppgifter som behövdes
tex som att dansa med någon på stan, klippa av folks tvättråd, få killars nummer, få 10 olika frukter för 5 kr som jag hade tjänat på att rita av en person på tåget och en massa andra uppgifter.
Men det visade sig tillslut bara vara ett påhitt för att sporra mig, jag hade aldrig behövt gå upp på någon scen...
Sen åt vi på en grekisk restaurang på söder. Gick på Isbaren. Och avslutningsvis så gick vi på Gröna lund.
På min syrras möhippa så gick vi först på hiphopaerobics, eller vad det nu var , sen fick hon spela in en sång på en skivstudio, hade picknick i en park och sen hade vi middag för henne i en kvaterslokal.
Två olika svenssexor jag vet om: utklädd i cykelbyxer (storlek 36), nappflaska -med sprit i, napp o nätlinne. Femkamp som bla innehöll gocart, fyrhjuling, klättervägg, yxkastning o rida på en "falsk tjur". Bada i badhus, middag på fin restaurang, sumobrottning, vattenskidåkning o typ paintball fast med plastkulor (gjorde tydligen skitont).
Jag fick ikläda mig traditionellt fjantiga kläder, typ en städrock, plasttiara i håret med en gräslig slöja
Sen fick jag en bricka att ha på magen med dels små kramdjur och dels små låtsastatueringar som man sätter på med hjälp av vatten, så med en vattenspruta i ena handen, handduk i andra, gav jag mig ut för att tjäna pengar
Vi gick runt i hela stan, pausade för att jag skulle få lite manikyr och för att äta (på Mc'Donalds ).
Sen åkte vi över till Helsingör, satt på ett torg och drack cider och mös. Tillbaka till Helsingborg och på båten över var det en kille som köpte upp restlagret av min försäljning
Sen avslutades kvällen med att vi gick ut och åt på restauranng.
Kan ju tillägga att jag tjänade över 600 kronor den kvällen och det köpte de en fin bröllopspresent till oss för.
Ja hade världens SÄMSTA möhippa när ja gifte mig dom tog mig på teater Gud va kul inte sen när teatern va slut så va möhippan slut ja menar vem vill vara på teater på ens möhippa.
Jag var gravid i 4:e månaden så fick en relativt lugn och skön möhippa. Dagen började med att ett gäng utklädda tjejer klev in innanför dörren, på med kläder och utklädnad. Sen skulle vi åka ner på stan där jag fick tigga pengar till ett stort bröllopskort. Sagt och gjort, sen körde de hem mig till vårat hus som vi skulle sälja (så det var tomt på grejer) där jade dom dukat iordning och pimpat i köket för en lite lättare lunch. Där hade dom en frågesport med temat min "man". Alla svar skrevs upp och min syster gjorde senare en bröllopsbok med bilder och texter på det jag svarat i boken och som senare alla bröllopsgästerna skrev namn och små fina meddelanden och lyckönskningar i. Sen efter det så bar det iväg, då hade jag ögonbindel också körde dom iväg på en hemlig tripp detta tog ca 45min-1 h. Där överraskades jag med en halvdag på Selma spa, där vi badade och åt god mat också hade de beställt en helkroppsmassage på 90 min. Jag är helnöjd och hade en toppendag!!! :)
Det började med kluriga ledtrådar jag skulle gissa mellan varje station (inga pinsamma uppdrag, utan att jag skulle lösa saker för att ta mig vidare). Stationerna var danslektion, picknick i park, spa och sedan middag och nattklubb efter.
På min kompis möhippa åkte vi ut till en annan kompis landställe. Vi hade aktiviteter som typ "måla tavla på din man" eller "berätta om när ni XXX" osv. Vi lagade mat tillsammans, bastade, drack vin och pratade. det var jättemysigt även om det inte var så fartfyllt.