• Eofrysina

Lungsäcksinflammation? Orolig...

Finns det någon här på FL som haft det?

Jag var sjuk med lungsäcksinflammation i november. Låg några dagar på sjukhus bl.a. Blev sjukskriven ganska länge och i januari gjorde jag en ny röntgen för att se om jag hade blivit frisk. Det hade jag tydligen inte  Jag har kvar samma fläck på lungan och ska göra en ny lungröntgen nästa vecka. Till detta kommer att det igår dök ner en tid till en neurologisk undersökning nästa vecka.

Jag har fått ganska dåligt immunförsvar och har en hel del småkrämpor mest hela tiden, så det känns som om jag förvandlats till världens värsta hypokondriker! Jag börjar bli hyfsat orolig också. Känner mig som en gnällspik.

Så finns det någon där ute som haft lungsäcksinflammation? Hur lång tid tog det då för dig att bli frisk? Vet de varför du hade det? Fick du göra mycket undersökningar?

• Svar på tråden Lungsäcksinflammation? Orolig...
  • Janssonkatten

har precis i helgen varit till akuten för lungsäcksinflammation! Men de trodde att den var påväg bort, däremot ville de ha mig inlagd pga smärtor. Jag åkte hem med morfin i stället.
    Måste säga att det är lite obehagligt när morfinet släpper. Hur som helst såg sänkan bättre ut på söndagen än på lördagen.

Hur mår du nu då?

Svar på tråden Lungsäcksinflammation? Orolig...