• Ronjah

Någon med lockigt hår som rakpermanentat det?

Har rätt så lockigt hår och jag är SÅ less på det. Det blir trassligt och fullt av knutar hela tiden!
    Skulle vilja klippa håret lite kortare och sedan rakpermanenta det.
    Frisören jag var till för att beställa tid sa att det var att kasta pengarna i sjön, för att håret växer ut lockigt från hårbotten.
    Hon sa att det var bättre att lägga pengarna på en bra plattång och bra hårprodukter. Men skulle det inte slita väldigt på håret att platta det varenda dag?
    Lockarna hindrar mig från att klippa den frisyr jag vill ha, på mig funkar i princip bara långt hår med dessa.

Så till frågorna: Någon med lockigt hår som rakpermanentat det? Hur blev resultatet? Hur lång tid tog det innan håret började locka sig igen?

Det kostar ju ändå dryga tusenlappen att göra det och då vill man ju att resultatet ska bli bra.

Milton och Livia
  • Svar på tråden Någon med lockigt hår som rakpermanentat det?
  • Bidosas

har en dotter med LOCKIGT hår... så jag "sätter mig ned" i tråden å inväntar svar som jag kanske kan använda i framtiden...

(¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Bebbe2006

Din frisör har alldeles rätt, så det finns inget att tillägga. Rakpermanent är inte att föredra.

Har själv samma problem som du. Plattångar och håller mig inomhus när det regnar.

• ingensignatur

det går att göra "billigvarianten" men de håller inte så länge o de sliter oxå på håret.. upplever inte att plattången sliter så mycket på håret iaf..

• Ronjah
    Bebbe2006 skrev 2008-02-12 21:11:28 följande:
    Din frisör har alldeles rätt, så det finns inget att tillägga. Rakpermanent är inte att föredra.Har själv samma problem som du. Plattångar och håller mig inomhus när det regnar.
    Men det är ju så trist! Man kan ju inte göra mycket skoj med håret alls..
    Milton och Livia
  • Bidosas

Min Molly lockar! Går inte ens att platta ut med den bästa plattången som finns (min syster e frisör)

(¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Jennyrockar

Min svägerska är mulatt å har himla krlligt hår. Hon rakpermanentade, det blev sådär men det blev iaf en hyfsad bas för å platt-tånga.... det tar inte 4 tim å platta det nu, men hon e fortfarande beroende av tången tyvärr......

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Ronjah
    ingensignatur skrev 2008-02-12 21:12:46 följande:
    det går att göra "billigvarianten" men de håller inte så länge o de sliter oxå på håret.. upplever inte att plattången sliter så mycket på håret iaf..
    Vad är "billigvarianten"?
    Milton och Livia
  • Bebbe2006
    Ronjah skrev 2008-02-12 21:13:07 följande:
    Men det är ju så trist! Man kan ju inte göra mycket skoj med håret alls..
    Tro mig, jag vet vad du menar.

Jag har helångt hår i "Jennifer Aniston stil" vilket jag är nöjd med, men jag måste skydda håret mot fukt. Det blir som svinto när vädret är fuktigt.

Kort hår är uteslutet. Ser ut som en gammal käring.
  • Ronjah
    Bidosas skrev 2008-02-12 21:13:49 följande:
    Min Molly lockar! Går inte ens att platta ut med den bästa plattången som finns (min syster e frisör)
    Oj vilka lockar! Jättesött.
    Riktigt så lockigt hår har jag inte.
    Milton och Livia
  • Fannygirl

Jag plattar mitt hår varje dag, min frisör tycker att jag ska rakpermanenta mig för att det sliter mindre på håret. Enligt henne så blir resultatet jättebra, men det håller inte speciellt länge... Kanske värt att prova...

• ingensignatur

man köper vanlig permanent och drar som fan i håret å sätter folie på å så... rakare blir de juh men inte helt rakt.. lättare att platta iaf =)

• Perzikan

Hej!
    Jag har gjort rakbehandling på mitt hår hos min frisör två ggr. Funkar skitbra, sliter inte mkt på håret och håller som sagt tills det växer ut. Har inte jättelockigt hår annars men mkt självfall som blir konstiga krokar hit och dit.

• Ronjah
    DSC04548.JPG

Så här ser mitt hår ut, fast lite längre nu.. Det är ju inte lockigt ända från hårbotten.

Det intressanta är väl egentligen att veta hur länge det sitter i ungefär, dagar? veckor? månader?
    Milton och Livia
  • betti

Lite OT för det är inte det svaret du var ute efter MEN du har ju jättevackert hår!
    Har du lust kan du kolla in på lockig.se och få superbra tips på hur man (enkelt) kan ta hand om håret för att det ska må bra och lockarna komma fram.

Tycker du är jättefin i lockigt hår!

• Ronjah
    betti skrev 2008-02-12 21:35:11 följande:
    Lite OT för det är inte det svaret du var ute efter MEN du har ju jättevackert hår! Har du lust kan du kolla in på lockig.se och få superbra tips på hur man (enkelt) kan ta hand om håret för att det ska må bra och lockarna komma fram.Tycker du är jättefin i lockigt hår!
    Tack!

Visst kan jag tycka om mina lockar ibland, men nu är jag redigt less på dem! Omväxling förnöjer.
    Milton och Livia
  • Mrs Moneybags

Jag tror inte på rakpermanent, det sliter minst lika mycket på håret som plattång. Plattångar man någon gång i veckan så borde det klara sig ganska bra med inpackningar och sånt.

Jag har bara rakpermanentat mig 1 gång, men det blir inte bra och det tar ju (om man har lockigt hår från rötterna) bara några månader så är man tillbaka på ruta 1.

Med en bra plattång tar det ca 50 min-1 timme för mig att få håret spikrakt, som om jag hade fötts med rakt hår, så går det på mig (jag har afrohår) så går det nog på de flesta

Svar på tråden Någon med lockigt hår som rakpermanentat det?