• Felicias mam

Emmaljunga City Jet eller Scooter

Vad har ni för erfarenheter av dessa vagnar.Vill köpa en till vår dotter som blir 1 år snart.
    Lätta att köra.fälla ihop osv
    Tacksam för svar

• Svar på tråden Emmaljunga City Jet eller Scooter
  • Shirley

Har inte haft en city jet själv men den ska helt sluta tillverkas nu. Vart massa strul emd den vagnen speciellt med hjulen.
    Scooter har jag dock testat & jag tyckte den var klumpig.

• roxxbury

Jag har båda två! Jag gillar City jeten skarpt men lilltjejen tycker inte om att åka vagn så den håller jag på och säljer nu men jag tycker om att köra den, smidig att köra m hjulen och har inte haft några problem med den heller. Har iofs inte använt den så mycket men tillräckligt för att det skulle märkas, antar jag. Köpte istället en scooter, slog till på en soft pink! Har tre tjejer och har bara haft tråkiga färger och ville gärna ha en scooter...är lite vagntokig! Scooter gillar jag också, sååå bra! Det enda som är är väl att varukorgen är lite liten men det är det ju ofta på mindre vagnmodeller. En rymlig o rejäl sittdel fast vagnen känns smidig!

• 1Moonlight1

Jag har en city jet som är kanon bra, är också super nöjd, den går som på räls inga som helst problem.

• jjj

Kan varmt rekomendera scootern,kanon bra lätt,går att köra överallt,tålig!
    Måste man inte ta loss sittdelen från jeten innan den går att fälla ihop? verkar krånlig.Tänkte köpa en jet men har hört att den strular mycket med framhjulen

• roxxbury

jjj: nej, man behöver inte ta bort sittdelen men man måste fälla den i liggläge innan vagnen fälls ihop.

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    jjj skrev 2008-02-15 20:07:51 följande:
    Kan varmt rekomendera scootern,kanon bra lätt,går att köra överallt,tålig!Måste man inte ta loss sittdelen från jeten innan den går att fälla ihop? verkar krånlig.Tänkte köpa en jet men har hört att den strular mycket med framhjulen
    Nej det behövs inte men den måste dock vara i fullt liggläge innan den fälls ihop.
    Vad har ni för vagn idag? Kommer ni ha kvar den?
    Jag har en city jet och haft en scooter men gillade jeten bättre.
    Nackdelar scootern
    Liten varukorg (Mkt rymligare på CJ)
    Öppen suflett så det blåser rakt på barnet( Mkt bättre på CJ då den går att dra ner mkt längre)
    Bara framåt vänd( Går att vända på sittdelen på CJ)
    Selen är trång i midjan men stor över axlarna
    Bygeln går ej att ta bort

Nackdelar City jet
    Tar större plats ihopfälld i bilen
    Man bör låsa framhjulen när man åker ner i rulltrappan om rulltrappan är smal för annars kan framhjulen vridas ut och fastna i kanten

Dessutom är city jeten mer rejäl vagn tycker jag. Så enkelt tyg på scootern känns som det blåser rakt igenom.
  • kulan 2007

Vi tycker cityjeten är kanon!
    Ett fjäderlätt vagn, som är så lätt att lyfta i och ur bilen.
    Vi har inte haft några problem med hjulen.
    Dessutom är sittdelen jätteskön för barnet, för man fäller hela sittdelen...inte bara ryggen. Skönare sovställning för barnet när det är dags för tupplur =)

• Nervous wreck

City jet! Förstår inte varför den ska sluta tillverkas, den är helt underbar!

Svar på tråden Emmaljunga City Jet eller Scooter