• Anonym (endagsen)

Vad händer om man betalar en dag sent?

Vattenfall har hållit på och krångla för mig och debiterar mig för bra mycket mer än vad jag förbrukat, jag får självklart tillbaka pengar för den el jag inte användt nästa månad men det hjälper mig inte nu och dom säger att dom inte kan ändra det. I alla fall, dom säger även att de inte kan ändra förfallodatum för fakturan vilken är den 25/2, nu till problemet. Jag får ut min fp den 26! Och har denna månad inte den summan pengar så att jag kan betala in den 25, så vad händer om man betalar en dag sen? Självklart är det det första jag gör när jag fått in mina pengar men som sagt är det någon som vet vad som händer? =/

• Svar på tråden Vad händer om man betalar en dag sent?
  • gullican

Det händer ingenting. Möjligen skulle de kunna lägga på en förseningsavgift men det brukar inte hända förrän betalningen är flera dagar försenad och de har skickat påminnelse.

• Liiii

Konstigt att du får faktura som ska betalas den 25:e. Mina vattenfall räckningar ska alltid vara betalda den 28:e eller den 29:e varje månad. och jag får räckningarna 1 månad för innan de ska betalas. Så räckningen som ska betals nu den 28:e kom redan i mitten av januari.

Tror inte en dag senare gör så mycket. Du kan ju inte rå för att du får din fp den 26:e tycker du ska prata med dem igen. Låter konstigt då de mycket väl vet att folk för lön någon gång mellan den 25:e och den 27:e

Lukas 070530
  • Anonym (endagsen)

Ja jag tycker också att det är bra konstigt att de satt det datumet! Vanligtvis brukar jag också få fakturan ungefär en månad innan men eftersom dom har krånglat så dant med beräkningen på min elförbrukning sen jag flytta så har de ändrat flera fakturor och fortfarande så stämmer inte denna! Får ta och ringa dom imorgon igen, huvaligen att sitta i den telefonkön!

Men tack så mycket för era svar!

• N1klas

Det händer som sagt inget.

Svar på tråden Vad händer om man betalar en dag sent?