• Lilith74

Sniglar spjälsäng - skräp eller ok?

Hej!

Vi ska köpa spjälsäng och jag har sett Sniglar för 329 kr i IKEA-katalogen. Kan inte åka och titta själv för det finns inget IKEA i landet där vi bor. Alltså ska en kompis få i uppdrag att köpa en säng.

Nu är frågan - är Sniglar okej eller är den bara krafs? 329 kr är lite misstänkt billigt tycker jag. Å andra sidan vore det härligt att få tag i en vettig säng till bra pris.

Tacksam för råd från nån som vet...

Lilith

• Svar på tråden Sniglar spjälsäng - skräp eller ok?
  • JannaJojo

Den har vi, helt ok. Ser ut som en vanlig spjälsäng. Stabil och bra.

• lill linda 82

stabil, bra o billig enligt mig.. har iofs inte provat den än, bäbis har inte kommit än...men den verkar helt klart värd pengarna.

• Lilith74

Jättebra! Stabil var just det svaret jag hoppades på, på bilden ser den lite ranglig ut, men då är den inte det. Vet ni om alla lakan från IKEA passar till alla sängar också? Vi har köpt Pellejöns bäddset och spjälsängsskyddet och ett annat påslakanset med igelkottar på, allt från IKEA.

Tack för svar!!

• Yrvädret

Vill bara säga att vi har den till vår dotter o den är SÅÅÅ himla bra!!!!
    Stabil, säker .... med andra ord HELT suverän!!!!

• Viran

De är jätte bra har dom till tjejerna, klar värda pengarna... Dessutom så himla bra att de är obehandlade då mångabarn står och tuggar på sidorna sen..de får ju inte i sig några gifter...

• Lilith74

Ingen hake alls då, trots det låga priset?

• Moj Katile

Vi valde bort den efter ca en månads rännande i olika affärer just pga att den inte verkade stabil när vi var å kollade i affären. Den var mer ranglig än de andra vi kollat på. Jag har ju dock inte testat till ett barn! Den väger typ ingenting.... Hmm... jag e skeptisk till den. Fast allt går å förstärka me extra skruv osv! Lycka till me inhandlanndet!

• Pannkaksmamma

Vet att Råd och Rön hade med Sniglar i ett test med 11 spjälsängar och den var en av två sängar som inte fick några anmärkningar. Så den borde vara bra?!

• skåne84

Jag har själv köpt den o betsat den i antik färg den e så så fin nu finare än de sängarna som kostade över tusenlappen så jag tycker du ska satsa på den kram

• Tin o Trolls mamma

Vi hade den till våra barn och det var inga fel alls på den. Den var stabil, smidig (lätt) och billig!! Kan det bli bättre? Vill man kan man ju måla den själv i en giftfri färg. (Bebisar gillar att tugga på allt när de är i en viss ålder..)

När ska bebis komma Lillith?

Kram, kusin Ekorren.

• Lilith74

Hej Ekorre!

Augusti är lill*n beräknad till.
    det blir nog Sniglar, de positiva omdömena tycks överväga. Och 329 kr

Ska också köpa det som på ikea.uk heter Bed canopy frame, Legendarisk, som är en böjd sak som man använder för att hänga gardiner runt spjälsängen. Har någon erfarenhet av den?

Lilith

• silhuett

Vi köpte den med! Den har varit jättebra! Tycker det är helt onödigt att köpa en svindyr säng när man kan köpa en som är lika bra, fast mycket billigare

I ett test i Vi Föräldrar så var det bara den och en annan IKEA-säng som var helt godkända.

• Tin o Trolls mamma

Jag vet inte om det var samma som vi köpte, men vi hade någon sorts sänghimmel runt sängen. Den köpte vi också på IKEA. Jättemysigt och ombonat blev det!

Ekorren.

• Mammas pojke

Vi köpte den till vår son. Helt okej tycker jag och dessutom snygg till ett bra pris. Helt klart ett bra köp som jag är supernöjd med, så det är enligt min mening inget skräp. Enda nackdelen dock (enligt mig) är att det inte finns någon nedsänkbar sida utan man måste böja sig ned över sängen när man ska lägga ner barnet. , vilket för mig blir lite jobbigt då vi har sänkt botten till lägsta höjd.

• omamira

vi har köpt den. Bebben hsar inte kommit än men jag hoppas den e bra, verkar som d..........

• Novalie

Vi ska nog också köpa den, den verkar helt okej och det är ju inte svårt att måla om den om man vill ha en annan färg heller

Svar på tråden Sniglar spjälsäng - skräp eller ok?