• Anonym

Manliga förebilder

Jag är ensamstående med son på 2 år och satte och tänke häromdagen

sonen pappa är inte närvarnade har ingen manlig förebild som sinen kan se upp till

Tänker mer när han blir äldre men det finns ju sällan får killar mest för tjejer.

När jag gick i skolan så fanns det massa tjejgrupper som anordnade massa saker
    för enabrt tjejer det delades ut papper om det osv.

men aldrig att jag såg något för killgrupper har dom samma behov att få prata av sig om vissa ämnen eller bara få träffa andra män om man inte har någon hemma

bara en fundering jag hade

• Svar på tråden Manliga förebilder
  • Anonym (a)

hahaha (skrattar inte åt dig ts) kom o tänka på när min dotter va hos mormor o såg hennes kille kliva ur duschen. Min tös (2år) pekar mellan benen på honom o säger "mommo titta bajs!" Jag hade nog behövt en manlig förebild hemma nyss *ler*
    Holt OT ber om ursäkt

• Anonym

jo jag förstår det

men just tanker att man är kvinna tjej kan ju inte ge allt som en man kan

men sen finns det ju även tjejer som har ett behov av en manlig förebild.

• MizzTez

Finns det inte manliga förebilder lite överallt?!?!
    Jag är själv inte uppväxt med någon pappa, min mamma träffade min plast-pappa när jag var 10 och innan det så var det väl inte det viktigaste i världen..
    Att jag inte hade en man hemma i min närhet betöd ju inte att jag inte hade kompisar som hade pappor, lärare, vänner annan släkt.

Jag tror att vill man veta nått så tar man reda på sånt ändå, kan man inte fråga sin pappa så hittar man det någon annanstans. Jag tror samtidigt att killar inte behöver ha killgrupper odyl eftersom de inte har samma behov av att ventilera saker som tjejjer verkar ha.

Svar på tråden Manliga förebilder